معرفی ورزشکاران ایران در توکیو 2020؛ مرتضی قیاسی، پسر لرستانی در توکیو


معرفی ورزشکاران ایران در توکیو 2020؛ مرتضی قیاسی، پسر لرستانی در توکیو

در این قسمت به سراغ مرتضی قیاسی، کشتی گیر ایرانی در المپیک توکیو می رویم.

مرتضی قیاسی، کشتی گیر آزادکار 26 ساله اهل لرستان است. او با اینکه سابقه حضور در مسابقات بین المللی نوجوانان و جوانان را در کارنامه دارد اما نسبت به سایر ملی پوشان ایران، از تعداد مدال کمتری برخوردار است.

به گزارش طرفداری؛ مرتضی قیاسی در سال 2021 در مسابقات قهرمانی آسیا در وزن 65 کیلوگرم برای ایران به میدان رفت که در دور نخست حوجاکوف از ترکمنستان را با نتیجه 6 بر 2 از پیش روی برداشت. وی در دور بعد علی بیک عثمان اف از قرقیزستان را 7 بر 3 شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. قیاسی در نیمه نهایی با نتیجه 8 بر 2 مغلوب تاکوتو اوتوگورو قهرمان جهان از ژاپن شد و راهی دیدار رده بندی شد. در دیدار رده بندی 7 بر 0 نادر رحیم اف از ازبکستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

معرفی ورزشکاران ایران در توکیو 2020؛ مرتضی قیاسی، پسر لرستانی در توکیو

مرتضی قیاسی موفق شد در خرداد 1400 در مسابقات گزینشی تیم ملی امیرمحمد یزدانی را شکست بدهد و راهی تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک 2020 توکیو شود.

او در وزن 65 کیلوگرم به مصاف رقبای خود می رود. قیاسی در اولین بازی خود به مصاف هیثم دخلاوی (تونس) می رود و در صورت صعود به یک چهارم نهایی با برنده باجرانگ پونیا (هند) و ارنظر اکمت‌علیف (قرقیزستان) مسابقه خواهد داد که باجرانگ، کشتی گیر هندی یکی از مدعیان این وزن است و قیاسی کار سختی برابر او دارد.

باید دید که سرنوشت قیاسی در المپیک 2020 توکیو چه خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پرسپولیس برای پروفایل | 110 عکس نوشته زیبا برای هواداران پرسپولیسی