قطارشهری تبریز جمعه‌ها تعطیل است


قطارشهری تبریز جمعه‌ها تعطیل است

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز و حومه گفت: قطارشهری تبریز تا اطلاع ثانوی در روزهای جمعه تعطیل بوده و مسافر پذیرش نمی‌کند.

بهرام فرهخت، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم در راستای توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا، ضرورت و اهمیت سلامت شهروندان تبریزی و عدم برگزاری نماز جمعه اتخاذ شده است و به محض عادی شدن شرایط دوباره در روز جمعه نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی از شهروندان خواست در روزهای عادی نیز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در مواقع تردد در ایستگاه های قطارشهری و در طول سفر خود در داخل قطارها حتما از ماسک استفاده کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

فرهخت ادامه داد: بهتر است شهروندان در صورت مشاهده ازدحام در داخل قطار برای حفظ سلامتی خود منتظر قطار بعدی باشند و فاصله اجتماعی را در داخل قطار رعایت کنند.

طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید که این پروژه در ۵ خط شامل ۴ خط اصلی و ۱ خط حومه، در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.

در حال حاضر فاز ۱ و ۲ خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهره‌برداری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی