کرونا 32 خانواده را در فارس داغدار کرد


کرونا 32 خانواده را در فارس داغدار کرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به جان باختن 32 نفر در فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس در 24 ساعت گذشته، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 5339 خانواده در فارس داغدار شده‌اند.

عبدالرسول همتی جمعه ۱۵ مرداد در اعلام آخرین آمارهای مرتبط با شیوع کروناویروس در فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۵۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۳۰ هزار و ۲۴۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۳۰ هزار و ۹۹۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۴۲ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۵۴ هزار و ۶۸۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز چهار هزار و ۲۰۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۳۴۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۳۱۰ هزار و ۷۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

همتی گفت: جدی نگرفتن دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد، بنابراین بیاییم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر و دورهمی‌های خانوادگی، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی