سلام بر محرم، سلام بر بیرق و علم


سلام بر محرم، سلام بر بیرق و علم

ایران یکپارچه مهیای محرم است، با مردمی که از تجربه موفق برگزاری مراسم‌های این ماه در روز‌های کرونایی سال پیش دستشان پر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بچه‌های هیئت حداث الحسین از چند روز قبل از رسیدن ماه محرم با ذکر روضه و مدح اباعبدالله، و با استعانت و رخصت از ائمه اطهار آماده سازی تکیه را شروع کرده اند تا در اولین شب محرم همه چیز سر جای خودش باشد. مجتبی قره گوزلو مداح هیئت می‌گوید: ده روز است که بچه‌ها شبانه روز زحمت می‌کشند تا این تکیه بدون سقف آماده شود. خیلی هم سخت است؛ تامین نور و برق و دوخت و دوز؛ اما برای بچه‌های هیئت این سختی‌ها هم شیرین است.


برای اهل هیئت و حسینه حرف بزرگتر‌ها فصل الخطاب است. از فضا‌های بسته به تکیه‌های بی سقف رو آورده اند تا اولویت اولشان که رعایت توصیه‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم است، محقق شود. بچه‌های این هیئت هم مثل همه هیئت‌ها و تکیه‌های دیگر تجربه موفق رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در محرم سال گذشته در توشه دارند. کوچک و بزرگ اگرچه در کنار هم در تکاپو و تلاشند، عشق و اشتیاق کوچک تر‌ها از جنس دیگری است.
امیرعلی خوشحال جارو می‌زند و می‌گوید: به خاطر امام حسین ما هر کاری می‌کنیم. حسین دوست امیرعلی که او هم جارو می‌کشد می‌گوید: خیلی خوشحالم که در خدمت امام حسینم؛ از اینکه خادم امام حسینم.
با سیاهه زدن‌های خالی، اما دلشان آرام نمی‌گیرد، سیاهه‌ها را تزئین می‌کنند و شکیل، تا راهی پیدا کنند برای انتقال پیام و مفاهیم عاشورایی.
چهره شهر تماشایی شده. سیاه و سرخ و سبز در هم آمیخته تا نام و یاد اهل عاشورا پررنگ‌تر از همیشه رخ نمایی کند. ” متوسلین به امام حسین ع“ یا ”عاشقان اباعبدالله“ و شبیه به این، نام‌هایی است که بر هیئت هاشون نهاده اند تا در خلاصه‌ترین کلام عرض ارادت کنند به اهل عاشورا. صدای محرم است که در شهر پیچیده. صدای چرخ مادر عاشقی که می‌دوزد تا جا نماند از سیل مشتاقان این دستگاه. می‌دوزد نوشته اباعبدالله را و می‌گوید: هر سال همه بچه‌های سرسبیل پرچم هایشان را می‌آورند من می‌دوزم؛ امسال هم قسمت شد که بچه‌ها کوچه خودمان را سیاهه بزنند. این یک افتخار است که نصیب من شده.
ایران یکپارچه مهیای محرم است. با مردمی که از عزادار تا هیئت دار و مداحش دستشان پر است از تجربه موفق برگزاری مراسم‌های این ماه در روز‌های کرونایی سال پیش؛ امسال هم هر کجا باشیم با همان حسن رفتار و سبک وسیاق سال گذشته می‌توانیم محرمی بی نظیر را رقم بزنیم. محرمی که ضمن حفظ اصول بهداشتی چیزی از شور حسینی آن کم نباشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان