تفاهم نامه ساخت 100 واحد مسکونی در هلیلان منعقد شد


تفاهم نامه ساخت 100 واحد مسکونی در هلیلان منعقد شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان و بنیاد مسکن 100 واحد مسکونی بصورت مشارکتی برای نیازمندان این شهرستان ساخته می شود.

به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد روز چهارشنبه در نشست مشترک کمیته امداد، بنیاد مسکن و نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان در این شهرستان اظهار داشت: ساخت این واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهری هلیلان برای خانواده های فاقد مسکن بوده که در این زمینه اولویت با خانواده های با جمعیت سه نفر به بالا است.

وی افزود: طی سالهای اخیر ۳۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان هلیلان ساخته شده که با احتساب این ۱۰۰ واحد جدید نیاز مسکن مددجویان در هلیلان به حداقل می رسد و عزم کمیته امداد این است که پرونده نیاز مسکن مددجویان در هلیلان بسته شود.

مدیرکل کمیته امداد ایلام تاکید کرد: ۲۵ درصد جمعیت هلیلان تحت حمایت کمیته امداد بوده و این نهاد با همکاری سایر دستگاه ها طی سال های اخیر در راستای محرومیت زدایی خدمات ماندگاری انجام داده است.

موسی نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه دستورالعمل های ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد برای خانواده های یک نفر به بالا است در شهرستان هلیلان بخاطر محرومیت منطقه پس از این خانواده ها حاضریم رفع نیاز مسکن خانواده های ۲ نفره را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات در راه اجرایی شدن این پروژه مهم نداشتن زمین برای تعدادی از این خانواده بود که امیدواریم بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های ذیربط در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: بنیاد مسکن آمادگی دارد در کنار کمیته امداد و بنیاد علوی در خط مقدم محرومیت زدایی در هلیلان در زمینه ساخت مسکن از نهایت توان خود استفاده کند.

حبیب اله محبی افزود: این بنیاد همچنین در زمینه تامین زمین برای ساخت مسکن مددجویان آمادگی دارد بر اساس ضوابط و قوانین نهایت همکاری را داشته باشد.

وی اضافه کرد: بدلیل خدماتی که در زمینه الحاق و واگذاری زمین، نقشه برداری و خدمات فنی جانبی دیگر به مددجویان کمیته امداد در مناطق تعیین شده صورت می گیرد هزینه ای از آنان دریافت نخواهد شد.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان نیز در این نشست گفت: این نهاد جهادی و مردمی تلاش دارد در زمینه رفع نیازهای مددجویان و نیازمندان شهرستان اقدامات را انجام دهد.

احمد همتی افزود: محرومیت زدایی و توانمندی سازی ۲ هدف مهم بنیاد علوی در هلیلان به شمار می آید که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق آن باشیم.

وی تاکید کرد: این نهاد آمادگی دارد در زمینه های مختلف بمنظور رفع نیازهای و مشکلات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان هلیلان همکاری کند.

به گزارش ایرنا، بیش از یک هزار و ۶۰۰ خانوار در قالب سه هزار و ۷۰۰ نفر از مردم شهرستان هلیلان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403