آموزش رسوب گیری و تعمیر کارتریج شیر اهرمی


شیرآلات از مهمترین‌ بخش‌های هر خانه و ساختمان است. شیرآلات، آب، این مایه حیات را به خانه و ساختمان‌ها می‌رساند تا زندگی در خانه‌ها جریان پیدا کند. شیرآلات اهرمی محبوبترین نوع شیرآلات هستند زیرا استفاده از آنها بسیار راحت است. همچنین هدر رفتن آب با این شیرآلات کمتر خواهد بود. به همین دلیل است که شیرآلات اهرمی در آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده...

آموزش رسوب گیری و تعمیر کارتریج شیر اهرمی

شیرآلات از مهمترین‌ بخش‌های هر خانه و ساختمان است. شیرآلات، آب، این مایه حیات را به خانه و ساختمان‌ها می‌رساند تا زندگی در خانه‌ها جریان پیدا کند. شیرآلات اهرمی محبوبترین نوع شیرآلات هستند زیرا استفاده از آنها بسیار راحت است. همچنین هدر رفتن آب با این شیرآلات کمتر خواهد بود. به همین دلیل است که شیرآلات اهرمی در آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

در صورتیکه حجم املاح موجود در آب زیاد باشد، امکان نشست رسوب در اجزای داخلی و شیر وجود دارد. همین املاح باعث خرابی شیر خواهند شد.

عمده خرابی‌های شیرآلات بر اثر رسوب گرفتگی و مشکلات مربوط به کارتریج است که باعث چکه کردن آب و سفت شدن اهرم میشود. خوشبختانه با تعویض مغزی یا رسوب زدایی می‌توان مغزی را تعمیر کرد . در ادامه با ما همراه باشید تا درباره رسوب زدایی شیرآلات و تعویض مغزی شیرآلات صحبت کنیم.

کارتریج چیست؟

دسته شیرآلات اهرمی به یک قطعه درون بدنه شیر متصل است. با استفاده از این قطعه جریان آب کم و زیاد و سرد و گرم می‌شود. کارتریج به سه بخش زیر تقسیم می‌شود:

دسته دو سطح سرامیکی نگه دارنده کارتریج

برای تعمیر کارتریج در مقاله آموزش تعمیر شیرآلات می‌خوانیم:

۱- زیر دسته اهرم دارای پولک پلاستیکی رنگی (به رنگ قرمز و آبی) است، با پیچ گوشتی آن را جدا کنید.

۲- پشت پولک پلاستیکی یک پیچ بسیار ریز وجود دارد که لازم است آن را با آچار آلن یا پیچ گوشتی باز کنید.

۳- پیچ را جدا کرده و در گوشه ای قرار دهید، سپس دسته شیر را با اعمال فشار به سمت بالا بکشید تا از جای خود درآید.

۴- زیر اهرم روکش حلقوی و نوک کارتریج یا مغزی را می‌بینید. برای بیرون آوردن کارتریج لازم است نخست روکش حلقوی را با استفاده از آچار فرانسه باز کنید.

۵- حالا به مغزی دسترسی دارید، مغزی را به سمت بالا بکشید تا از جای خود درآید.

۶- حتماً مغزی را وارسی کنید، زیر آن دو شیار وجود دارد که در زمان نصب مجدد باید داخل برآمدگی کف شیر قرار گیرد.

۷- قبل از قرار دادن مغزی نو، نخست دسته و بدنه شیر را از رسوب پاک و تمیز کنید. می توانید برای این کار از سرکه استفاده کنید.

۸- مغزی نو را سر جای خود قرار دهید و مراحل را به صورت معکوس دوباره انجام دهید.

آموزش رسوب گیری و تعمیر کارتریج شیر اهرمی

آیا باید شیر را قبل از نصب کارتریج جدید تمیز کنم؟

در مقاله‌ای از سایت solutions.moen می‌خوانیم : با توجه به مشکلی که دارید، بدنه شیر باید قبل از نصب کارتریج جدید تمیز و شسته شود.

داخل بدنه دریچه را با یک برس نایلونی نرم یا مسواک قدیمی تمیز کنید تا هرگونه تجمع مواد معدنی از بین برود. یک کاسه یا شیء مشابه را در بالای شیر نگه دارید تا در مرحله بعد جریان آب را هدایت کنید.

این کار باعث می شود با ایجاد جریان آب زباله‌ها از شیر خارج شوند تا بعد از نصب فشار آب بیشتر شود.

تمیز کردن کارتریج شیرآلات

در مقاله تعویض مغزی شیر حمام از سایت چارسو می‌خوانیم: برای مغزی‌های کارتریجی جدای از خراب شدن کارتریج می توان به جرم گرفتن قطعات و اهرم شیر اشاره کرد. گاهی اوقات پس از باز کردن و جدا کردن کارتریج باید واشرهای زیر آن را با محلول سرکه شستشو داده و سپس روغن کاری کنید. دقت کنید که روغن در مسیر جریان آب نشت نکند. اگر در این خصوص تجربه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم برای بار اول از یک تعمیرکار کمک بگیرید. نشت روغن و گریس در مسیر جریان آب می‌تواند باعث مسمومیت، بخصوص در کودکان شود.

سخن آخر

سعی کنید شیرآلاتی از برندهای معتبر با کارتریج سرامیکی بخرید. کاتریج سرامیکی بهترین نوع کارتریج است و خرابی کمتری دارد. شیرآلات خود را همیشه تمیز کنید و از یک دستگاه تصفیه برای کم کردن رسوب و املاح آب استفاده کنید.

*رپورتاژ آگهی



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس تاسف آورترین عروس وداماد جهان ! / عروس مادرخوانده داماد بود !