امام جمعه اراک بر رعایت موازین بهداشتی در عزاداری‌های حسینی تاکید کرد


امام جمعه اراک بر رعایت موازین بهداشتی در عزاداری‌های حسینی تاکید کرد

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) باید در محیط‌های سرباز برگزار شود و عزاداران حسینی به‌منظور حفظ سلامت خود و شهروندان باید دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا را به طور کامل رعایت کنند.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی »روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا حساسیت در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در آئین‌های عزاداری حسینی الزام است و همه مکلف به رعایت دستوراتی هستند که ستاد کرونا برای برگزاری آئین‌های محرمی اعلام کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا دلتا در کشور و استان مرکزی افزایش چشمگیری داشته و روزانه بیش از ۵۰۰ خانواده را داغدار می‌کند، آحاد مردم وظیفه دارند نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند و در صورتی که هر فرد حتی یک درصد امکان می‌دهد که به‌ کرونا مبتلا شده باشد، اصل خودقرنطینگی را در دستور کار قرار دهد.
امام جمعه اراک بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی، این نگرانی وجود دارد که به‌دلیل ازدحام جمعیت در آئین عزاداری شرایط کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا وخیم‌تر شود، بنابراین هیات‌های مذهبی باید نسبت به زمان برگزاری مراسم توجه ویزه داشته باشند و حداکثر زمان را یک تا یک ساعت و نیم آن هم‌ در فضای باز در نظر بگیرند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی نسبت به کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: افرادی که مشمول تزریق واکسن هستند باید این اقدام را در اسرع وقت انجام دهند و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز باید این فرآیند را شتاب دهند.
وی در خصوص توصیه مقام معظم رهبری نیز در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حمایت آسیب دیدگان ناشی از این ویروس نیز گفت: آحاد مردم وظیفه دارند توصیه‌های معظم‌له را سرلوحه امور قرار دهند تا شرایط به حالت عادی بازگردد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در این استان برنامه‌ریزی شده که با محوریت مساجد انجام می شود.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون کادر درمانی و پزشکی با همه وجود برای معالجه بیماران، وظایف خود را با وجود خستگی زیاد انجام دادند و مردم نیز باید مردم برای حل این بحران، اصول پیشگیری را تا حد توان رعایت کنند.
وی تاکید کرد: ظرفیت بستری بیمارستان‌ها برای مبتلایان به ویروس کرونا تکمیل است بنابراین اصل پیشگیری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و سهل‌انگاری از هیچ فرد در هیچ جایگاهی پذیرفتنی نیست.

استان مرکزی پس از قم دومین کانون بیماری کرونا در کشور بود و تاکنون پنج پیک سنگین این بیماری را از سرگذرانده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر