دستگاه‌های فرهنگی، نقش خود را در کاهش معضل اعتیاد ایفا کنند


دستگاه‌های فرهنگی، نقش خود را در کاهش معضل اعتیاد ایفا کنند

قزوین – ایرنا - مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: اعتیاد به مواد مخدر جزء اولویت‌ها و مسائل حساس جامعه است و باید دستگاه‌های فرهنگی، نقش خود را در کاهش این معضل به درستی ایفا کنند.

علی رحمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه موضوع اعتیاد به مواد مخدر، بسیار پیچیده، چند وجهی و بغرنج شده است و نمی توان از یک دستگاه انتظار داشت به تنهایی برای مقابله با آن تلاش کند.

وی اضافه کرد: همانطور که آسیب های مواد مخدر تمامی آحاد جامعه را تهدید می کند باید برای مقابله با آن نیز تمامی مردم و همه دستگاه های اجرایی وارد عمل شوند.

رحمانی ادامه داد: مسولیت پذیری همه دستگاه ها و آحاد مردم خصوصا دستگاه های فرهنگی در تهیه و تدوین و برنامه ریزی لازم جهت مقابله با این معضل ضروری است.

وی گفت: شهرداریهای استان می توانند با اختصاص درصدی از اعتبارات فرهنگی خود به این امر برای مقابله با اعتیاد گام های بلندی را بردارند و شهری زیبا و سالم را به مردم هدیه نمایند.

مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: امروزه سر منشاء بسیاری از آسیبهای اجتماعی اعتیاد است و در این زمینه مقام معظم رهبری نیز بر مبارزه بی امان و لزوم انجام برنامه های فرهنگی و پیشگیری جهت جلوگیری از بروز اعتیاد در نسل جوان تاکید کرده اند.

وی اضافه کرد: به رغم تمامی تلاش های نیروی انتظامی در کشف و ضبط مواد مخدر و جلوگیری از ورود آنها به عرصه جامعه، بدون عزم و اراده مردم و همت تمامی دستگاه ها نمی توان گام های بلندی را برای کنترل و مهار آسیب اجتماعی اعتیاد در جامعه برداشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!