35 هزارنفر از مردم انگوت از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند


35 هزارنفر از مردم انگوت از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: با اجرای پروژه تصفیه خانه شهر تازه‌کند انگوت ، 35 هزارنفر از مردم این شهرستان از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، عباس جنگی مرنی روز یکشنبه در بازدید از محل عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه آب آشامیدنی تازه‌کند انگوت افزود: تصفیه خانه آب آشامیدنی تازه‌کند شهرستان انگوت با ابلاغ اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال با ظرفیت ۱۱۰ لیتر در ثانیه و با تخصیص آب سالانه ۲.۵ میلیون مترمکعب از سد مخزنی تازه کند در پایین دست این سد در حال احداث است.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه آب آشامیدنی تازه کند شهرستان انگوت در زمینی به مساحت یک هکتار در پایین دست سد مخزنی تازه کند احداث می‌شود و هدف آن تامین آب شرب مراکز جمعیتی روستایی و شهری در شهرستان تازه تاسیس انگوت برای جمعیتی در حدود ۳۵ هزار نفر برنامه ریزی شده است و با اجرای این تصفیه خانه، نیاز آب آشامیدنی مراکز جمعیتی روستایی و شهری منطقه تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

جنگی مرنی ادامه داد: برای تامین آب این تصفیه خانه، سد مخزنی تازه کند در بالادست این تصفیه خانه با ظرفیت حدود هشت میلیون مترمکعب توسط شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال بر روی رودخانه سامبورچایی احداث شده است و آبگیری آن در اواخر سال ۱۳۹۸ در سفر ریاست جمهوری وقت آغاز و سال گذشته هم تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه سد عمارت گرمی تا پایان سال جاری آبگیری می‌شود افزود: پروژه احداث سد عمارت شهرستان گرمی با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد به مرحله تکمیل رسیده و عملیات اجرایی این سد توسط پیمانکاران ادامه دارد و در صورت مساعد بودن هوا و تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

35 هزارنفر از مردم انگوت از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند

وی اظهار کرد : اعتبارات لازم برای طرح سد عمارت پیش‌بینی شده و با فاینانس یک هزار میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان و جانبازان امیدواری برای تکمیل این سد با مساعد شدن شرایط آب و هوایی منطقه بیشتر شده است.

جنگی مرنی ادامه داد: برای اتمام این پروژه سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تلاش بر این است که این اعتبار هرچه زودتر تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای‌اردبیل افزود: سد عمارت با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب از نظر حجم بزرگترین سد استان اردبیل است که با بهره‌برداری از آن امکان آبیاری اراضی منطقه و جلوگیری از خروج منابع آبی کشور میسر می‌گردد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

انگوت یکی از بخش‌های گرمی بود که سال گذشته به شهرستان تبدیل شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...