پوررهنما در رتبه سوم برترین پاراتکواندوکاران جهان قرار گرفت


پوررهنما در رتبه سوم برترین پاراتکواندوکاران جهان قرار گرفت

رشت - ایرنا - مهدی پوررهنما ورزشکار گیلانی همچنان در رتبه سوم برترین های پاراتکواندو جهان در وزن خود قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، جدیدترین رنکینگ (رتبه بندی) برترین پاراتکواندوکاران جهان در ماه میلادی جاری اعلام شد که مهدی پوررهنما در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم با ۱۱۲/۵۶ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

مرتضی ورزلدوست افزود: به جز پوررهنما ملی پوش گیلانی تیم ملی پاراتکواندو که همانند چند ماه اخیر در رتبه سوم وزن خود قرار دارد، محمود جعفرزاده و علیرضا بخت دیگر ملی پوشان پاراتکواندو ایران به ترتیب در مکان های بیست و یکم و پنجاه و سوم رتبه بندی این وزن قرار گرفتند.

پوررهنما که سهمیه حضور در پارالمپیک توکیو را کسب کرده و یکی از سه ورزشکار گیلانی کاروان پارالمپیک کشور بشمار می رود، در اکثر ماه های سال گذشته میلادی در رتبه بندی جهانی در مکان اول وزن خود قرار داشت.

این ملی پوش گیلانی که یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در پارالمپیک است، در مسابقات پارالمپیک توکیو بدرخشد و در نهایت مدال طلای این رقابت ها را برای ایران و گیلان به ارمغان بیاورد.

مهدی پوررهنما متولد سال ۱۳۷۴ بندرانزلی است و از هفت سالگی در رشته تکواندو فعالیت خود را آغاز و تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده که علاوه بر تصاحب مدال طلای سومین دوره رقابت های پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹، طلای مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا، مدال طلای هفتمین دوره پاراتکواندو جهانی انگلیس در سال ۱۳۹۶، مدال طلای جهانی آمریکای جنوبی سال ۱۳۹۱، طلا جهانی روسیه سال ۱۳۹۳، طلای تکواندو آسیا چین تایپه، نقره تکواندو جهانی ۱۳۸۹، برنز مسابقات باکو سال ۱۳۸۸، مدال طلای پاراتکواندو آسیا در کره جنوبی و مدال طلای پاراتکواندو آسیا در فیلیپین از جمله افتخارات این ورزشکار گیلانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه