پر شدن ظرفیت تخت‌های بخش کرونایی اسدآباد/ موکب سلامتی به جای ایستگاه صلواتی


پر شدن ظرفیت تخت‌های بخش کرونایی اسدآباد/ موکب سلامتی به جای ایستگاه صلواتی

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه تعداد بیماران بستری و ترخیصی بخش کرونایی شهرستان با هم برابر نیست و زنگ خطر در شهرستان به صدا در آمده است، گفت: با حجم بالای مراجعات و سیر صعودی بیماری ظرفیت تخت‌های بخش کرونایی اسدآباد امروز پر خواهد شد.

سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونای شهرستان اظهار کرد: با تمام توان پرسنل و مدافعان سلامت دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان قائم (عج )شهرستان به عنوان تک بیمارستان اسدآباد در حال فعالیت هستند و در این شرایط همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها از نقش موثری در کمک به مدافعان سلامت برخوردار خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه دیگر بیمارستان اسدآباد در بخش کرونایی برای بستری جا ندارد ،گفت: در صورت رعایت خوب موارد محدودیت‌ها توسط مردم در یک هفته جاری بدون شک وضعیت شرایط کرونا در شهرستان کنترل خواهد شد.

فرماندار اسدآباد با اشاره به افزایش صعودی بیماران سرپایی و بیماران بستری در پیک پنجم کرونای شهرستان به تبع سراسر کشور اظهار کرد: وجود یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شرایط موجود برای شهر اسدآباد کافی نیست و برای تسریع در روند واکسیناسیون شهرستان افزایش مراکز واکسیناسیون در این رابطه ضروری خواهد بود.
کتابی همچنین با تاکید بر آمادگی دانشکده علوم پزشکی شهرستان در رابطه با بررسی و آماده و فراهم کردن نقاهتگاه دانشگاه پیام نور اسدآباد برای استفاده بخش کرونا تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از فردا تمام ادارات و بانک‌ها به جز ادارات خدمات رسان ،بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و تمامی اصناف به جز گروه‌های شغلی یک تا شنبه ۳۰ مرداد ماه تعطیل خواهد بود که در این رابطه اطلاع رسانی تعطیلی‌ها توسط اتاق اصناف شهرستان ضرورت دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی کرونا توسط عوامل بازرسی ،عوامل نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی بیان کرد: از امروز ۲۴ مرداد ماه از ساعت ۱۲ ظهر ترددها کنترل شده و دارای محدودیت بوده و هیچ برگ ترددی صادر نمی‌شود.
کتابی با بیان اینکه به هیچ عنوان پلاک‌های غیر بومی و پلاک‌های غیر از پلاک استان حق تردد در شهر را ندارند ،افزود: شهروندان اسدآبادی در صورت داشتن خودرو با پلاک غیر بومی از خودروهای خود در مدت محدودیت اعلام شده استفاده نکنند چرا که در صورت استفاده و تردد در شهر جریمه و با آنها برخورد خواه شد.
وی همچنین با اشاره به هیئت‌های مذهبی شهرستان در شب‌های محرم بیان کرد: با بازدیدهای انجام شده خوشبختانه توسط هیئات مذهبی شهرستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو مطلوبی در حال اجراست.
کتابی با تاکید بر محدودیت و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در فضاهای سربسته و ممنوعیت حرکت هرگونه هیئت و دسته‌جات عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، بیان کرد: با اقناع سازی جامعه توسط مسئولین هیئات مذهبی می‌توان نذورات محرم را به سمت نذر ماسک و مواد ضدعفونی سوق داده و ایستگاه‌های صلواتی را به موکب‌های سلامت تبدیل کرد.
وی خاطر نشان کرد:در تعطیلات کرونایی با وجود تعطیلی ادارات لازم است دستگاه‌های اداری در دسترس بوده ضمن اینکه اداره صمت در تعطیلات کرونایی مراقبت لازم در رابطه با توزیع و تامین کالاها و مایحتاج اساسی مردم را داشته باشد .

فرماندار اسدآباد همچنین با تاکید بر پیگیری اجرای طرح سردار شهید سلیمانی و نیز تداوم تشدید بازرسی و نظارت ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: در روستاهایی که پروتکل‌های بهداشتی کمتر رعایت می‌شود لازم است از طریق بخشداری‌ها و دهیاران و متنفذین روستا اهالی روستا را با تذکر و صحبت به رعایت پروتکل‌ها تشویق کرد.
کتابی در ادامه با اشاره به داروخانه‌های سطح شهر گفت: برای جلوگیری از هر گونه تجمع و صف در داروخانه‌ها لازم است تعداد بیشتری از داروخانه‌ها باز و دارای فعالیت بوده تا شاهد هیچ‌گونه تجمع و صف در این مکان ها نباشیم .

تنها هفت تخت خالی باقی در بخش کرونایی اسدآباد

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با اشاره به اینکه با وجود مدیریت‌ها تنها هفت تخت خالی در بخش کرونایی شهرستان وجود دارد ،اظهار کرد: در روز گذشته ۶۲ بیمار در بخش کرونایی شهرستان بستری شده که از این تعداد ۲۸ بیمار مثبت کرونا بوده اند.
الهام عظیمی با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ بیمار توسط بیمارستان قائم( عج )شهرستان بستری می‌شود، تصریح کرد:در حال حاضر به طور میانگین از هر رپید تست بیماران اسدآبادی یک مورد و از هر تست PCR تعداد دو مورد مثبت است ضمن اینکه روز گذشته از ۳۲۲ رپید تست انجام شده تعداد ۹۳ مورد از تست‌ها مثبت بوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد همچنین تعداد کل موارد فوتی کرونایی این شهرستان را ۱۱۷ نفر برشمرد و افزود:در ۴۸ ساعت گذشته تعداد سه فوتی کرونایی جدید در شهرستان به ثبت رسیده است .

عظیمی در ادامه اظهار کرد:از جمعیت ۷۳ هزار و ۹۰۹ نفری بالای ۱۸ سال شهرستان تاکنون ۲۲ درصد از جمعیت هدف واکسینه شده‌اند .

وی با اشاره به تزریق ۲۰ هزار و ۱۰۵ دز واکسن در شهرستان اسدآباد از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون ادامه داد: در حال حاضر تعداد واکسن کم بوده و قرار است واکسن در اختیار شهرستان قرار گیرد و با قرار گرفتن واکسن و آغاز طرح واکسیناسیون سراسری از اول آبان ماه در سراسر کشور در این رابطه به کار جهادی و ضربتی با کمک هلال احمر و نیروهای بسیج و سپاه نیاز خواهد بود.
عظیمی با تاکید بر نیاز شهر اسدآباد به ایجاد و راه اندازی مرکز دوم واکسیناسیون خاطر نشان کرد:برای ایجاد مرکز دوم واکسیناسیون شهر اسدآباد سالن شهید راحمی در نظر گرفته شده که باید نسبت به تجهیز و آماده سازی آن اقدام شود.

مردم روستاها ماسک نمی‌زنند

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد بر اساس سند ملی واکسیناسیون کشور نسبت به واکسیناسیون در حال اقدام است ،یاد آور شد:در شب های ماه محرم در هیئت‌ها و مراسم عزاداری سطح شهر از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارای مشکل نیستیم اما در سطح روستاها از جمله بیاج و مزرعه بید مردم ماسک نمی‌زنند و استفاده ازماسک رعایت نمی‌شود.
عظیمی در ادامه کمک سفلی ،گذرکجین، صادق آباد میوله،حسام آباد ،صادق آباد ،یوسف آباد ،پیرملو را از جمله روستاهای دارای بیشترین موارد مثبت کرونا در شهرستان اعلام کرد و گفت:خیابان صاحب الزمان شرقی ،چهار راه تویسرکان ،شهرک سید احمد و خیابان ۱۵ خرداد نیز از جمله محلات شهر اسدآباد با بیشترین موارد کرونا مثبت بوده اند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر