برگزاری رزمایش مدیریت شرایط اضطراری در پالایشگاه گاز ایلام


برگزاری رزمایش مدیریت شرایط اضطراری در پالایشگاه گاز ایلام

ایلام - ایرنا - رییس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پالایش گاز ایلام گفت: رزمایش سطح 2 مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیر عامل با موضوع انتشار ابر گازی در اثر نشت گاز مایع از پایین برج دی اتانایزر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، علی سلیمانی روز یکشنبه با بیان اینکه صنعت نفت و گاز بطور بالقوه یکی از خطرناکترین بخش های صنعت در ایران است، افزود: ترکیبی از تجهیزات عظیم و پیشرفته، مواد شیمیایی قابل اشتعال و فرآیندهایی که تحت فشار زیاد هستند می تواند منجر به حوادث فرآیندی خطرناک و حتی مرگبار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این گونه رزمایش ها باعث آمادگی بیشتر در مقابل حوادث احتمالی می شود، اظهار داشت: با توجه به تهدات موجود و بر اساس مطالعات صورت گرفته در زمینه پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری در شرکت پالایش گاز ایلام، یکی از محتمل ترین حوادث فرآیندی، خطر نشت گاز از ظروف تحت فشار است.

رییس HSE شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: اجرای برنامه های مؤثر مقابله با شرایط اضطراری و بحران می تواند پیامدهای ناشی از چنین حوادثی را در تأسیسات پیچیده پالایشگاه گازی ایلام کاهش دهد.

سلیمانی ادامه داد : مطابق برنامه ریزی انجام شده و سناریو از پیش طراحی شده، رزمایش سطح ۲ مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیر عامل با حضور واحدهای درگیر در صحنه مانور از جمله HSE، عملیات، حراست، روابط عمومی، امور اداری، پایگاه مقاومت شهید جهان آرا و نمایندگان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام و همچنین حضور به موقع و مشارکت اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری در شرکت پالایش گاز ایلام برگزار شد.

وی یادآور شد: همکاران عملیاتی نسبت به فعالیت های تعریف شده با آغاز این رزمایش، طبق برنامه از پیش تعریف شده و زمان بندی های مورد نظر اقدام نموده و پس از اعلام شرایط اضطراری، بلافاصله نشست کمیته شرایط اضطراری تشکیل شد و ابعاد مختلف رزمایش در بین اعضا تعیین راهکارهای برون رفت از شرایط اضطراری، تعامل و هماهنگی تمامی واحدهای درگیر و دیگر موارد مرتبط با رزمایش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رییس HSE شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در پایان رزمایش، جلسه ارزیابی به ریاست مدیرعامل و با حضور اعضا کمیته شرایط اضطراری، فرمانده صحنه، اعضای اصلی واحدهای مشارکت کننده و ارزیابان تشکیل و نقاط قوت و ضعف توسط ارزیابان داخلی شرکت مطرح و مورد بررسی و تحلیل اعضا و عوامل شرکت کننده قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق