روزنامه پاکستانی: مجوز حضور عزاداران در مجالس حسینی منوط به دریافت واکسن کروناست


روزنامه پاکستانی: مجوز حضور عزاداران در مجالس حسینی منوط به دریافت واکسن کروناست

یک روزنامه پاکستانی اعلام کرد: دولت فدرال این کشور دو روز را به عنوان تعطیلی رسمی به مناسبت عاشورای حسینی اعلام کرده است و تنها کسانی اجازه حضور در مجالس حسینی را دارند که واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، خبرگزاری bolnews پاکستان به نقل از دولت فدرال این کشور اعلام کرد: دولت فدرال دو بیانیه رسمی جداگانه برای تعطیلی رسمی نهم و دهم ماه محرم الحرام به مناسبت شهادت امام حسین(ع) نوه حضرت محمد مصطفی(ص) صادر کرده است.

در این گزارش آمده است: بیانیه دولت دو روز 27 و 28 مرداد مطابق با 18 و 19 آگوست 2021 میلادی را به مناسبت محرم الحرام تعطیل اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است: تنها کسانی از عزاداران و ذاکران اجازه شرکت در مجالس حسینی را دارد که یک دوز از واکسن کرونا را دربافت کرده باشند.

براساس این گزارش، دستورالعمل ها شامل کاهش مشارکت کودکان و سالمندان، دعوت برای ایجاد خیمه های ویژه واکسیناسیون فوری برای کسانی که تمایل به حضور در موکب ها را دارند، است. علاوه براین برپایی فعالیت های عزاداری و سوگواری در داخل فضای باز و با تهویه مناسب است.

این خبرگزاری پاکستانی گزارش داد: معاینه حرارتی هریک از شرکت کنندگان در ورودی فعالیت های عاشورایی، ایجاد مراکز بهداشتی برای کمک به افراد منزوی که علائم بیماری همه گیر را دارند، ملزم کردن عزاداران برای استفاده از ماسک، تهیه مواد ضد عفونی کننده و پزشکی لازم از جمله تدابیر پاکستان برای اجرای پروتکل بهداشتی در روز عاشورا خواهد بود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟