امام جمعه هشترود: حضرت زینب(س) پیام کربلا را حین اسارت ابلاغ کرد


امام جمعه هشترود: حضرت زینب(س) پیام کربلا را حین اسارت ابلاغ کرد

مراغه- ایرنا- امام جمعه هشترود گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) پیام کربلا و عاشورا به بلاد اسلامی و تاریخ را حین اسارت ابلاغ کردند.

حجت‌الاسلام حسن جعفریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هشترود که در محوطه باز مسجد تاریخی جامع برگزار شد، افزود: حضرت زینت (س) به دنیا درس ایستادگی داد و همواره از وفاع کرد.

وی به خطبه‌های روشنگرانه امام سجاد (ع) نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و این عزاداری‌ها میراث ارزشمند این امام بزرگوار است.

وی با بیان اینکه مردم هشترود امسال نیز شور حسینی را همراه با شعور حسینی به معرض نمایش گذاشتند، بیان کرد: آنان ثابت کردند که نام و یاد امام حسین (ع) و یاران باوفایش و حادثه عاشورا به هیچ وجه از یادها نخواهد رفت و هر سال هم پررنگ‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفریان همچنین با گرامیداشت روز جهانی مسجد، تصریح کرد: مساجد پیشران فرهنگ اسلامی در جامعه اسلامی است و باید تمام فعالیت‌های مسلمانان با محوریت مسجد شکل بگیرد.

وی از دولت جدید هم خواست تا علاه بر مسایل اقتصادی و سیاسی به مساجد نیز در زمره مباحث فرهنگی توجه ویژه داشته باشد و مساجد به محور فعالیت جوانان در گام دوم انقلاب تبدیل شود.

خطیب جمعه هشترود روز پزشک را هم به تمام پزشکان تبریک گفت و از زحمت‌ها و تلاش‌های آنان در ارائه خدمات به بیماران کرونایی قدردانی کرد.

وی به شکل‌گیری دولت جدید در افغانستان نیز اشاره و بیان کرد: طالبان امروز متوجه شده که نباید وحشیگری کند و با رویکرد جدید به عرصه آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا