فاکس نیوز: حمله سایبری به وزارت خارجه آمریکا


فاکس نیوز: حمله سایبری به وزارت خارجه آمریکا

خبرنگار فاکس نیوز اعلام کرد مشخص نیست که نفوذ سایبری چه زمانی کشف شده و باور بر این است که این اتفاق چند هفته قبل رخ داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ ژاکی هاینریش خبرنگار فاکس نیوز در کاخ سفید در حساب توئیتری خود نوشت: وزارت خارجه آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته است و اطلاعاتی درباره احتمال بروز نقض جدی در فرماندهی سایبری وزارت دفاع مخابره شده است.

فاکس نیوز: حمله سایبری به وزارت خارجه آمریکا

هاینریش همچنین اعلام کرد که هنوز مشخص نیست که این نفوذ سایبری چه زمانی تشخیص داده شده، اما گفته می‌شود که یکی دو هفته قبل رخ داده باشد.

یک منبع مطلع به فاکس‌نیوز گفت که مأموریت کنونی وزارت خارجه برای تخلیه آمریکایی‌ها و افغان‌ها از فرودگاه کابل تحت تاثیر این حمله قرار نگرفته است.

گفتنی است؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز ۵ مرداد هنگام بازدید از اداره اطلاعات ملی این کشور هشدار داد که حمله سایبری بزرگ به آمریکا می‌تواند باعث شود که این کشور با یک قدرت بزرگ وارد یک جنگ واقعی شود و به این ترتیب به‌ صورت غیرمستقیم، روسیه و چین را تهدید کرده بود.

امنیت سایبری در دستور کار دولت جو بایدن قرار دارد. رسانه های آمریکایی چندی پیش گزارش دادند، نهاد‌های دولتی و برخی از موسسات و شرکت‌های تجاری این کشور با موجی از حملات سایبری و باج‌ افزار‌ها روبرو شده‌اند.

رسانه‌ های آمریکایی ماه پیش نیز گزارش دادند که حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های شرکت جی‌ بی‌ اس (شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز در آمریکا) موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت شده است. پیش از این نیز، شرکت خط لوله کلونیال پایپ لاین آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم