حاکمیت جامعه ای که در اختیار افراد جاهل باشد، معنویت و عدالت را از بین می برد


حاکمیت جامعه ای که در  اختیار افراد جاهل  باشد،  معنویت و عدالت را از بین می برد

آیت الله حسینی گفت: امام حسین (ع) تلاش کرد به مردم هشدار دهد که اگر حاکمیت جامعه در دستور و اختیار افراد جاهل و نادان باشد، طبیعتاً معنویت و عدالت از بین خواهد رفت و خون مظلومین ریخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت‌الله «سید نصیر حسینی» در مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که در حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا (ع) یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: قیام همه انبیاء و اولیای الهی به ویژه قیام امام حسین (ع) در راستای برافراشتن پرچم توحید، خداپرستی و آماده کردن بستر جامعه برای ورود مردم به بهشت خدا و دور کردن مردم از خشم، غضب و در نهایت از دوزخ و عذاب سخت و ابدی خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افرود: نتیجه این قیام، فراهم کردن زمینه بهتر برای حاکمیت اخلاق و معنویت، عدالت، علم و دانایی در جامعه است.

وی خاطرنشان‌ کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) در همین راستا حرکت کرد که مردم را به سمت عقلانیت، معنویت، عدالت و اخلاق دعوت کند و حاکمیت را از دست خونریزان و ستمگران خارج کند.

آیت الله حسینی یادآور شد: آن حضرت تلاش کرد به مردم هشدار دهد که اگر حاکمیت جامعه در دستور و اختیار افراد جاهل و نادان باشد، طبیعتاً معنویت و عدالت از بین خواهد رفت و خون مظلومین ریخته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انسانی که در پیشگاه خداوند جایگاه والایی دارد و اشرف مخلوقات است، در حکومت معاویه ارزشی نداشت و این که در دوران بنی امیه این گونه شد که انسان های بزرگی همچون سید الشهدا (ع) به شهادت رسیدند و خونشان ریخته شد، این معلوم است که حکومت و حاکمیت اگر به دست افراد نااهل بیفتد چه اتفاقی روی خواهد داد.

پایان پیام/82

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال الریاضی لبنان - شهرداری گرگان 19 اردیبهشت 1403