ره‌آورد سفر اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به گنبدکاووس مثبت بود


ره‌آورد سفر اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به گنبدکاووس مثبت بود

گنبدکاووس - ایرنا - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی مصوبات سفر چند روز گذشته /29 مرداد/ رییس و برخی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نیز معاون وزیر بهداشت به استان گلستان را برای حوزه بهداشت و درمان گنبدکاووس مثبت ارزیابی کرد.

امان‌قلیچ شادمهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سفر هفت مصوبه برای گنبدکاووس داشت که تحقق آن به رفع کمبودهای زیرساختی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان کمک زیادی می‌کند.

وی افزود: تسریع در ساخت و تجهیز فضای NICU (بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان) بیمارستان شهدای ۱۲ دی، ساخت و تجهیز اورژانس این مرکز درمانی با زیربنای ۷۰۰ مترمربع با ظرفیت ۳۰ تخت و اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی، تکمیل و تجهیز فضای غربالگری سرطان و تکمیل و تسریع بخش CCU بیمارستان پیامبر اعظم (ص) از مهمترین مصوبات این سفر بود.

شادمهر اضافه کرد: تسریع در صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس و صدور مجوز ساخت دانشکده پزشکی و فضای آموزشی مورد نیاز آن به همراه اختصاص ردیف بودجه برای این دانشکده در سال ۱۴۰۱ از دیگر مصوبات سفر اخیر رییس و برخی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر بهداشت به این شهرستان بود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل فرسودگی بخش زیادی از فضاهای بیمارستانی این شهرستان، تسریع در صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی می‌تواند به رفع کمبودهای زیرساختی حوزه بهداشت و درمان گنبدکاووس کمک کند.

وی افزود: پیگیری صدور مجوز و اختصاص ردیف بودجه مستقل برای احداث ساختمان دانشکده پزشکی در گنبدکاووس به عنوان یکی از مطالبات قدیمی مردم این شهرستان، تاثیر زیادی در تربیت نیروی انسانی حوزه بهداشت و درمان شرق گلستان خواهد داشت.

گنبدکاووس که با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان به شمار می‌رود هم اکنون دارای چهار بیمارستان دولتی است که سه باب آن قبل از انقلاب و یا در سال‌های نخست پیروزی انقلاب و یک بیمارستان دیگر آن نیز در دهه ۷۰ احداث شد.

این شهرستان همچنین ۲ بیمارستان متعلق به بخش خصوصی دارد که هر دوی آن ها قبل از انقلاب و بیمارستان نیمه دولتی متعلق به سازمان تامین اجتماعی نیز در دهه ۷۰ ساخته شده است.

با این حال مجموع ظرفیت تخت‌های بیمارستانی گنبدکاووس افزون بر ۷۰۰ تخت است که به سبب قدمت بالای ساختمان پنج بیمارستان آن و نیز برخی کمبودهای زیرساختی شامل فضای درمانی و تجهیزات پزشکی، خدمات رسانی به مردم این شهرستان و دیگر شهرهای شرق استان را با مشکل مواجه کرده است.

در چند سال گذشته با پیگیری‌ بیش از یک دهه‌ای مسوولان محلی و استانی، مجوز احداث بیمارستان ۸۰۰ تخت‌خوابی برای رفع برخی کمبودهای زیرساختی گنبدکاووس صادر شد اما در ادامه این مجوز به ۴۰۰ تخت‌خواب کاهش یافت با این وجود هنوز ساخت این بیمارستان در مرحله انتخاب زمین و اختصاص ردیف بودجه متوقف شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مچ‌اندازان گلستانی در آلماتی قزاقستان به میدان می‌روند