فرگوسن برنده جایزه «تراکتور سال» 2021 شد


فرگوسن برنده جایزه «تراکتور سال» 2021 شد

مسابقات «تراکتور سال» بین برترین محصولات دنیا هرساله برگزار می‌شود و هیاتی متشکل از داوران برترین مدل‌ها را از میان رقبا انتخاب و معرفی می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تراکتورها به‌عنوان خودروهایی که توانستند صنعت کشاورزی را در دنیا متحول کنند، همواره توسط تولیدکنندگان بزرگ جهانی به‌روزرسانی می‌شوند و امکانات و فناوری‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین مسابقات «تراکتور سال» بین برترین محصولات دنیا هرساله برگزار می‌شود و هیاتی متشکل از داوران برترین مدل‌ها را از میان رقبا انتخاب و معرفی می‌کنند. در سال 2020 برندگان این مسابقه در چهار بخش معرفی شدند که دو بخش در اختیار محصولات نیوهلند و دو بخش دیگر در اختیار محصولات fendt قرار گرفت. اما برندگان مسابقات «تراکتور سال» 2021 از چهار برند متفاوت برگزیده شدند.


«فرگوسن» جایگاه تراکتور سال را از «فندت» پس گرفت
پس از تجزیه و تحلیل طولانی و عمیق تمامی موارد فنی و پارامترها، هیات داوران، تراکتور MASSEY FERGUSEN 8S.265 را به عنوان تراکتور برتر سال 2021 انتخاب کردند. MASSEY یک تراکتور کاملا جدید است که می‌توان گفت از سبک جدیدی بهره می‌برد و برخی اجزای اصلی آن مانند گیربکس، سیستم خنک‌کننده و سیستم هیدرولیک جدید و ابتکاری هستند. همچنین این تراکتور از یک کابین جدید و بی‌صدا بهره می‌برد. در واقع این تراکتور، مجموعه‌ای بی‌نظیر از فناوری‌های روز در این صنعت است. در سال 2020، این جایگاه در اختیار fendt 942 Vario قرار گرفت که قدرت آن برای نخستین بار به بیش از 400اسب‌بخار می‌رسید. این مدل همچنین برای چند عملکرد، امکان کنترل از راه‌دور را فراهم کرده بود که تاثیرگذاری بسیاری را بر داوران داشت. همچنین موتور MAN 9lt روی این تراکتور بهینه‌سازی شده بود که مصرف پایین و قدرت بالا را به همراه داشت. سیستم هیدرولیک ابتکاری این خودرو هم توانسته بود نظر داوران را جلب کند؛ گیربکس VarioDrive، گشتاور را به دو محور تقسیم می‌کند و باعث افزایش کشش در میدان و جاده می‌شود.


برترین عملکرد در اختیار تراکتور Valtra
بعد از تجزیه و تحلیل طولانی و عمیق تمام موارد فنی، هیات داوران در این مسابقات تمام تراکتورها را از نظر فناوری‌ها و کاربردها نیز مورد بررسی قرار دادند. همچنین انتخاب داورها در این سری از مسابقات براساس عملکرد و کارایی تراکتورها نیز انجام شد و میزان راحتی و قابل کنترل بودن این خودروها هم در نظر گرفته شد. براساس این عناصر و به لطف توجه به تمام جزئیات و در نظر گرفتن میزان تطبیق‌پذیری خودرو و فناوری‌های به کار رفته در کابین و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، تراکتور valtra G 135 Versu به عنوان بهترین برنامه کاربردی 2021 در این سگمنت انتخاب شد. در سال 2020 اما محصول Fendt 314 Profi+ در این جایگاه نشسته بود. این تراکتور یک سیستم جدید خلاقانه به نام Dynamic Performance وارد بازار کرد که صرف‌نظر از کارهای ثابت، قدرت بیشتری را به خودرو ارائه می‌داد. محیط کابین این تراکتور نیز یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌ها در نوع خود بود.


تراکتور فندت؛ تخصصی‌ترین محصول 2021
هیات داوران در مسابقات تراکتور سال 2021، Fendt v Vario 211 را به عنوان تخصصی‌ترین مدل انتخاب کردند. کابین جدید این خودرو به گفته داوران توانسته فضای کار رانندگان را بهبود ببخشد. عملکرد پویای این تراکتور نیز باعث افزایش توان آن شده است. این تراکتور قابلیت آن را دارد که با توجه به نیازهای کاری، تا 10 اسب‌بخار قدرت بیشتری را کنترل و به طور خودکار آزاد کند.
این تراکتور براساس تصمیم داوران، یک محصول با کیفیت و قابل اعتماد و برخوردار از یک گیربکس بسیار کارآمد است. تخصصی‌ترین تراکتور سال 2020 اما مدل T4.110 N نیوهلند بود که به لطف محور تعلیق‌شده TerraGlide توانست به این جایگاه دست پیدا کند. این سیستم از نظر راحتی و چابکی نقطه‌ عطفی در تولید تراکتورها به حساب می‌آمد. این امکان را به کاربران می‌دهد تا با سرعت بیشتر و در شرایط ایمن‌تری چه در جاده و چه در زمین‌ رانندگی کنند. اپراتور این امکان را دارد که ارتفاع و سختی سیستم تعلیق را با توجه به شرایط خاک تنظیم کند.

مدل Class Axion 960؛ برند جایزه تراکتور پایدار

در بین تمام تراکتورهای نهایی، مدل Claas Axion 960 Cemos به عنوان تراکتوری برخوردار از سیستم پایدار انتخاب شد. این تراکتور به لطف برخورداری از سیستم Cemos، گامی بزرگ در جهت کشاورزی پایدارتر برداشته است.
با آن که این تراکتور تقریبا از تمام فناوری‌های موجود برخوردار است اما همچنان کار با آن مانند مدل‌های قدیمی، راحت است. بهینه‌سازی با قطعات الکترونیک و بهینه‌سازی فشار لاستیک به این مدل اجازه می‌دهد تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی قابل توجهی داشته و عملکرد بسیار کارآمدتری را در زمین و در هر شرایطی داشته باشد. سال 2020 این جایزه به یکی دیگر از مدل‌های نیوهلند تعلق گرفت.
Fpt industrial به طور خاص یک موتور متان برای این تراکتور تولید کرد که قدرت و گشتاور یکسانی با مدل‌های دیزلی دارد. این تراکتور در بخش فناوری‌ هم حرف‌هایی برای گفتن داشت و از یک سیستم تشخیص موانع برخوردار بود. همچنین خریداران این مدل می‌توانستند برای باز کردن قفل تراکتور و حتی کنترل یدک‌های عقب، از تلفن هوشمند خود استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟