چرا بیت کوین بخریم؟ سه دلیل برای سرمایه گذاری روی بیت کوین


چرا بیت کوین بخریم؟ سه دلیل برای سرمایه گذاری روی بیت کوین

خبرگزاری آریا- حتما شنیده اید که بسیاری معتقدند در آینده بیت کوین به جای طلا خواهد ایستاد و به عنوان ارزی برای ذخیره ارزش از طرف مردم جهان پذیرفته می شود.

چرا بیت کوین بخریم؟ سه دلیل برای سرمایه گذاری روی بیت کوین
خبرگزاری آریا- حتما شنیده اید که بسیاری معتقدند در آینده بیت کوین به جای طلا خواهد ایستاد و به عنوان ارزی برای ذخیره ارزش از طرف مردم جهان پذیرفته می شود. مطمئنا پیش بینی چنین چیزی کار ساده ای نیست و به همین خاطر بسیاری از افراد معتقدند این اتفاق صورت نخواهد گرفت. ولی هستند بسیار افرادی که قصد دارند با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین، از این قطار عقب نمانند. بیایید ببینیم چرا بهتر است روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم.

درمورد بیت کوین بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست؟

دلایل سرمایه گذاری روی بیت کوین

از اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری روی بیت کوین، میزان نقد شوندگی بالای آن است. این ارز دیجیتال بزرگ در بسیاری پلتفرم ترید معامله می شود در نتیجه هر زمان که قصد فروش آن را داشته باشید، پیدا کردن کسی که آن را از شما بخر بسیار ساده تر از ما بقی اقلام است. اگر بخواهیم این موضوع را بیشتر بررسی کنیم باید بگوییم سرمایه گذاران، عمدتا به معیار نقد شوندگی نگاه ویژه ای دارند. یعنی فقط میزان رشد قیمت آن دارایی برایشان مهم نیست. بلکه امکان فروش آن در زمان دلخواه نیز اهمیت فراوانی دارد. این موضوع تحت عنوان نقد شوندگی تعریف می شود.

دلیل دوم، جوان بودن بیت کوین است. این رمزارز تنها حدود 12 سال است که به جهان معرفی شده و در مقایسه با دیگر دارایی ها و بازار ها، بسیار جوان است. این جوان بودن باعث می شود نوسانات قیمت بالایی داشته باشد ولی به همان اندازه، فرصت کسب سود را نیز به خوبی فراهم می کند.

دلیل سوم، ریسک پایین تورم است. تمامی ارزهای دنیا از طریق دولت ها کنترل می شوند و میزان تورم و چاپ پول توسط ایشان تعیین می شود. به همین دلیل نمی توان میزان تورم آن ها را به درستی تشخیص داد. همانطور که می دانید، تورم باعث کاهش ارزش می شود. ولی بیت کوین بدین گونه طراحی شده که تعداد کوین های آن بیش از اندازه ای مشخص نشود. در این مورد باید گفت، شبکه بیت کوین به گونه ای طراحی شده که تعداد کوین های بیت کوین در نهایت 21 میلیون کوین باشد و هیچ وقت دچار تورم نمی شود. در نتیجه می توان به آن اعتماد داشت.

به طور کلی بیت کوین طی یک دهه گذشته تاکنون، سود بسیار زیادی را نصیب سرمایه گذاران خود کرده است. به همین دلیل، باعث جلب توجه بسیاری از سرمایه گذاران خرد و کلان و نهاد ها و سازمان ها شده است. با این حال باید گفت بیت کوین نیز علی رغم عملکرد استثنایی خود تاکنون، می تواند همانند دیگر دارایی ها ریسک نیز داشته باشد.

چرا بیت کوین بخریم؟ سه دلیل برای سرمایه گذاری روی بیت کوین

برای آنکه بتوانید در مورد سرمایه گذاری روی این دارایی نو ظهور تصمیم بهتری بگیرید، توصیه می کنیم. در مورد بیت کوین مطالعه کنید تا آن را بهتر بشناسید. یکی از مقالات بسیار جامع که برای معرفی بیت کوین تهیه شده، دوره جامع و رایگان " آموزش بیت کوین " در سایت والبی بلاگ است که در هفت فصل تنظیم شده است. انتظار می رود پس از خواندن این مقاله سوالی در مورد بیت کوین در ذهنتان باقی نماند. همین الان از طریق لینک زیر در مورد بیت کوین بخوانید.

لینک دوره رایگان آموزشی بیت کوین:

https://wallebi.blog/fa/what-is-bitcoin




روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3050 برای استخراج اتریوم مناسب نیست