نگهداری راههای استان بوشهر سالانه هزار میلیارد تومان نیاز دارد


نگهداری راههای استان بوشهر سالانه هزار میلیارد تومان نیاز دارد

بوشهر- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان بوشهرگفت:ارزش سرمایه‌ای راههای این استان 20 هزار میلیارد تومان است و برای نگهداری سالانه آنها هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در زمان حاضر تنها 200 میلیارد تومان تخصیص داده می‌شود.

مهندس عبدالکریم اخترشناس روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کمبود اعتبار تخصیصی، تورم و گرانی مصالح در ساخت، نگهداری و ارتقای کیفیت راه‌ها و ابنیه فنی از جمله مهمترین چالش‌های این اداره کل به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در استان بوشهر چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه، ۱۲۷ کیلومتر روشنایی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۴هزار و ۳۰۰ دهانه پل و ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری وجود دارد که نیاز به تعمیرات سالانه دارند.

اخترشناس یادآورشد: رسیدگی نکردن به راه‌هها موجب از بین رفتن سرمایه ملی، به خطر افتادن وضعیت ایمنی آمد و شد، افزایش تعداد تلفات و حوادث جاده‌ای می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل نقل استان بوشهر افزود: محورهای ارتباطی بعنوان شریان‌های اصلی اقتصاد و سرمایه‌های اجتماعی نیازمند توجه جدی مسئولان است و تامین هزینه‌های لازم برای حفظ و نگهداری این سرمایه‌های ملی باید از اولویت‌های نخست مسئولان باشد.

اخترشناس با اشاره به ارزش سرمایه‌ای شبکه راه‌های استان بوشهر گفت: نگه‌داری و رسیدن به وضعیت مطلوب این سرمایه عظیم نیازمند فعالیت‌های از قبیل تامین نیروی انسانی،ماشین آلات، حفظ رویه‌های آسفالت، حفظ و ارتقا ایمنی راه‌ها و ابنیه فنی است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر محور ساحلی بوشهر - دیر و شیف - گناوه به دلیل کم عرض بودن و تردد ماشین‌های شوتی از جمله محورهای حادثه خیز استان بوشهر به شمار می‌رود که برای برطرف کردن این نقاط نیاز به تامین اعتبار است.

اخترشناس در خصوص محور ساحلی بوشهر - دیر گفت: در این محور در زمان حاضر ۲ پروژه مهم شامل یک قطعه پنج کیلومتری با ۱۱ میلیارد تومان در حال اجرا و قطعه دیگر به طول ۱۰ کیلومتر به ارزش ۲۵ میلیارد تومان نیز در حال انعقاد مناقصه قرار دارد.

وی در خصوص محور دالکی - کُنارتخته بعنوان محور اصلی و شریانی ورودی استان بوشهراز سمت استان فارس افزود: عملیات ایمن سازی جاده کوهستانی دالکی - کُنارتخته به طول ۳۰ کیلومتر در مسیر بوشهر - شیراز بعنوان یکی از مهمترین و پرترافیک‌ترین محورهای شریانی ورودی و خروجی استان به سمت استان فارس با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

اخترشناس اظهارداشت: با انجام ۲۵ کیلومتر روشنایی، ۱۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و اجرای دیوار بتنی درجا به طول ۱۵ کیلومتر، محور دالکی - کنارتخته به محوری ایمن در استان بوشهر تبدیل شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همچنین در خصوص سامانه ارتباطی ۱۴۱ گفت:این سامانه نقش مهمی درارتباط مردم با مرکز مدیریت راهها و بهره‌مندی ازدیدگاه‌های مردمی برای پی بردن به مشکلات حوزه راهداری دارد که درتلاش هستیم ضمن تقویت این سامانه ارتباط موثرتری بامردم داشته باشیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رصد تحرک شناورهای دشمن در خلیج فارس/آماده پاسخ به هر اقدامی هستیم