همت کانون شهدای جوبن رودبار برای کمک به کادر درمان


همت کانون شهدای جوبن رودبار برای کمک به کادر درمان

کریمی با اشاره به همت کانون شهدای جوبن رودبار برای کمک به کادر درمان از حضور داوطلبانه اعضای کانون در بیمارستان و تهیه کپسول اکسیژن برای بیمار نیازمند خبرداد.

«زهرا کریمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تشریح اقدامات کانون شهدای جوبن رودبار در اپیدمی کرونا به ویژه در ماه گذشته اظهارداشت: شیوع کرونا مشکلات بسیار اقتصادی و معیشتی علاوه بر افزایش ابتلا و هزینه‌های درمان برای مردم به ویژه قشر محروم ایجاد کرده که موجب شده است تا مساجد و کانون‌های مساجد به پایگاهی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این بحران تبدیل شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای جوبن رودبار با اشاره به احیا کارکردهای مسجد در این دوران بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین با محوریت کانون‌های مساجد تاکید کرد و افزود: در این راستا و با توجه به هزینه‌های گزاف تهیه اکسیژن برای بیماران تنفسی که به معضلی جدی تبدیل شده است، «پویش نذر نفس» را در حال اجرا داریم تا بتوانیم با فراهم کردن کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی گامی برای کمک به آنان برداریم.

وی افزایش مبتلایان به کرونا و کمبود کپسول اکسیژن توام با هزینه بالای شارژ آن را معضل این روزهای کرونایی گیلان برشمرد و ادامه داد: به همت اعضا کانون شهدای جوبن یک دستگاه کپسول اکسیژن به ارزش سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری و به یک بیمار کرونایی اهدا شد.

کریمی همچنین از تشکیل صندوق قرض‌الحسنه «شهدای گمنام» در کانون شهدای جوبن خبرداد و بیان کرد: هزینه خرید این کپسول اکسیژن با کمک‌های صندوق مذکور و اعلام فراخوان در فضای مجازی انجام شد و با بهبود بیمار کپسول با شارژ مجدد به بیمار نیازمند بعدی اهدا می‌شود.

وی به دیگر فعالیت‌های کانون شهدای جوبن رودبار در دستگیری از نیازمندان اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ بسته معیشتی شامل برنج، مرغ، حبوبات، ماکارونی، قند، شکر، روغن، رب، سویا و انواع شوینده‌های بهداشت بین ینازمندان شناسایی شده اهدا شد.

مدیر کانون شهدای جوبن رودبار با بیان اینکه در این مدت با کمک خیرین پنج راس گوسفند خریداری و بسته‌های گوشت قربانی به نیامندان اهدا شد اذعان کرد: هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در عید غدیر و ۵۰۰ پرس غذای گرم در قالب اطعام حسینی در دهه اول محرم به درب منازل نیازمندان تحویل داده شد.


وی همچنین از توزیع ۳۰۰ بسته ماسک و بسته فرهنگی در روستا خبرداد و بیان کرد: با کمک خیرین و صندوق شهدای گمنام توانستیم به بیماران سرطانی و کرونایی مبالغ قابل توجهی کمک بلاعوض اعطا کرده و نیز در چندین مرحله کمک مومنانه در قالب کمک جهیزیه به نوعروسان هم انجام شد.

کرمی درپایان حضور اعضای کانون در بیمارستان سلامت رودبار جهت کمک به کادر درمان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان ساخت: در راستای لبیک به ندای رهبری مبنی بر کمک مومنانه به بیماران کرونایی، اعضای کانون با حضور داوطلبانه در بیمارستان علاوه بر کمک به کادر درمان به یاری خانواده های بیماران در نگهداری از آنان شتافتند.

پایان پیام/84

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعلام برنامه های دهه اول ماه محرم مسجد حمزه سید الشهدا(ع)