رشد118درصدی اعتبارات تملک دارایی در چهارمحال و بختیاری


رشد118درصدی اعتبارات تملک دارایی در  چهارمحال و بختیاری

ایرنانوشت : رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این استان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته 118 درصد رشد داشته است.

علی شهریارپوردر شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری برابر ۲۵ هزار میلیارد ریال از منابع مختلف استانی، توازن، ملی، استانی ویژه، بند "ط" تبصره ۲ (تنش آبی) و اعتبارات محرومیت‌زدایی بوده است.
وی افزود: از این میزان اعتبار، مبلغ ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های ملی، استانی ویژه و اعتبارات توازن ملی است که پروژه‌های آن مشخص است و نیاز به توزیع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه ندارد.
شهریارپور تصریح کرد: در نشست قبلی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مبلغ چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع استانی و توازن توزیع و در اختیار کمیته‌ برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گرفت تا به پروژه‌های اولویت‌دار شهرستانی اختصاص دهند.
وی یادآور شد: البته اعتبارات مربوط به طرح‌های استانی که رویکرد شهرستانی ندارند، هنوز توزیع نشده و باید تعیین تکلیف شوند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار راه روستایی، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار آب روستایی، سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال منابع محرومیت‌زدایی و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی توزیع نشده و در مجموع پنج هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار قابل توزیع وجود دارد که پس از ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی گفت: از مجموع سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت‌زدایی مربوط به استان چهارمحال و بختیاری تاکنون سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال به استان ابلاغ شده و پروژه‌هایی نیز برای استفاده از آن پیشنهاد شده که در حال بررسی هستند.
شهریارپور تاکید کرد: مبادله موافقت‌نامه‌های اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری انجام شده و تمهیدات لازم برای مبادله موافقت‌نامه اعتبارات سرمایه‌ای استان نیز اتخاذ شده است.
وی افزود: در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری مبلغ ۲۷۶ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال اعتبار برای ۶۳ پروژه سطح استان اختصاص داده شد.
گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر است.

کد خبر 1549554

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟