نگرانی از تجمعات در فصل برداشت پسته/ به روز شدن پروتکل های بهداشتی


نگرانی از تجمعات در فصل برداشت پسته/ به روز شدن پروتکل های بهداشتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ابراز نگرانی از افزایش دورهمی ها و تجمعات خانوادگی در ایام برداشت محصول پسته، از بروز شدن پروتکل های بهداشتی کارگران فصلی رفسنجان در فصل برداشت محصول امسال خبر داد.

دکتر"احمد جمالی زاده" امروز ۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمان فصل برداشت پسته که در شهریور و مهر ماه انجام می شود، همه ساله نظارت هایی در بحث فرآوری و برداشت پسته انجام می شود .

وی افزود: از سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، بحث نظارت بر کارگران فصلی به این موضوع اضافه شده و با توجه به اهمیت این موضوع، ضرورت دارد به این مسئله با حساسیت بیشتری توجه شود.

جمالی زاده بیان کرد: سال گذشته پروتکل هایی برای فصل برداشت پسته نوشته شده و امسال این پروتکل ها به روزرسانی شده و بازرسان بهداشتی بر این پروتکل ها نظارت می کنند تا کمترین آسیب را در فصل برداشت داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: زدن ماسک، تهویه مناسب محل اسکان کارگران، عدم تجمع تعداد زیادی از افراد در محل اسکان تا این تجمع زیاد باعث انتقال بیماری نشود مورد تاکید است.

وی عنوان کرد: امسال خوشبختانه کارگران فصلی از منطقه جنوب غرب و سیستان و بلوچستان به استان کرمان مراجعه می کنند که تعداد زیادی از این افراد واکسینه شده اند و وضعیت بیماری در این مناطق نسبتا خوب است لذا امیدواریم فصل برداشت پسته ما را دچار مشکل نکند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: غیر از کارگران فصلی، از ناحیه کسانی است که به عنوان مالک و خانواده مالکین به رفسنحان سفر می کنند نگرانی داریم، این افراد از مناطق شمالی و تهران که وضعیت بحرانی بیماری را دارند به شهرستان سفر می کنند بنابراین از این موضوع نگرانی داریم.

وی تاکید کرد: تجمعات و دورهمی ها در فصل برداشت پسته بیشتر می شود و نگرانی ما را بیشتر می کند که بایستی به همشهریان و مالکین و کسانی که در این فصل فعالیت می کنند توصیه کنیم نکات بهداشتی را از جمله زدن ماسک، بهداشت فردی و شست دست، تهویه مناسب و عدم تجمع رعایت کنند.

انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر