اختصاص 7.2 میلیارد ریال برای اصلاح شبکه برق روستایی کاشمر


اختصاص 7.2 میلیارد ریال برای اصلاح شبکه برق روستایی کاشمر

مشهد- ایرنا- رییس اداره برق کاشمر گفت: هفت میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در قالب طرح بهارستان، برای اصلاح شبکه فرسوده برق روستایی در منطقه ترشیز اختصاص یافته است.

حسن صادقی روز چهارشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: این طرح که شامل اجرای عملیات رفع افت ولتاژ برق روستایی، اصلاح و جابه جایی شبکه‌ها و ایجاد روشنایی معابر می شود که در روستاهای بهاریه، کاژغونه و زنده‌جان کاشمر و علی آباد و بختیار در شهرستان کوهسرخ اجرایی شده و یا در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در صورت جذب اعتبار، می توان آنرا برای دیگر روستاهای منطقه نیز اجرا کرد، ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های آینده این طرح در سه روستای دیگر شهرستان کاشمر و ۲ روستای کوهسرخ به اجرا درآید.

وی اعتبار امسال اداره متبوع خود را ۸۹ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با صرف ۳۶ میلیارد از این محل در هفته دولت چندین طرح از جمله نصب ۱۶ دستگاه ترانس در نقاط مختلف شهر کاشمر و ریوش و روستاهای تابعه، نصب ۲ دستگاه کلید گازی و ۳۲۰ دستگاه چراغ در نقاط مختلف شهرستان و احداث شبکه فشار ضعیف را اجرا کرده و به بهره برداری برسانیم.

صادقی تصریح کرد: از ابتدای امسال ۷۳۰ مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی کاشمر و کوهسرخ برقدار شدند و ۲ هزار و ۳۰۰ روز شبکه فشار ضعیف سیمی منطقه به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

رییس اداره برق کاشمر گفت: امسال با توجه به مشکلاتی که در زمینه تولید برق وجود داشت، حدود هزار و ۱۶۱ مورد خاموشی در شهرستان داشتیم که با تماس مشترکان در سطح شهرستان، نیروهای اتفاقات نسبت به رفع خاموشی‌ها اقدام کردند.

وی ترویج فرهنگ مدیریت مصرف در بین مردم را بسیار ضروری دانست و گفت: مشکل خاموشی که امسال با آن مواجه بودیم در سالهای آینده هم وجود خواهد داشت.

صادقی با تاکید بر لزوم به روز رسانی ارائه خدمات گفت: هدف مدیریت نصب شمارشگر و لوازم اندازه گیری برق مشترکان کمتر از هفت روز است که با توجه به کمبود لوازم مورد نیاز اکنون با آن فاصله داریم و مددت آن حدود ۹ روز است.

وی افزود: تعویض شمارشگرهای معیوب در کاهش تلفات تاثیر بسزایی دارد که از ابتدای امسال ۲۳۱ دستگاه شمارشگر معیوب برق تعویض شده و بنا به هدف تعریف شده ۳۵۰ دستگاه شمارشگر دیگر نیز باید تعویض شود.

امور برق کاشمر ۸۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول