دمای هوای کردستان سه درجه کاهش یافت


دمای هوای کردستان سه درجه کاهش یافت

سنندج - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: میانگین حداکثر دمای هوای استان طی چند روز گذشته سه درجه کاهش داشته است و از 36 درجه سانتی‌گراد به 33 درجه سانتی‌گراد رسید.

نشمیل احمدیانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا روز دوشنبه دمای استان تغییرات قابل توجهی ندارد اما از روز دوشنبه به صورت میانگین ۲ تا سه درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

وی افزود: از فردا تا دوشنبه دماهای شبانه و صبحگاهی نیز سه تا پنج درجه سانتی گراد کاهش داشته و هوای سطح استان خنک‌تر می‌شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته سراب شهرک با دمای هشت درجه خُنک‌ترین و سلین با دمای ۴۱ درجه گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز ما بین ۱۵ و ۳۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی اضافه کرد: از امروز جمعه تا روز سه شنبه هفته آینده وضعیت هوای استان پایدار است و بجز رشد پوشش ابر و وزش باد در بعدازظهرها پدیده دیگری مشاهده نمی‌شود که وزش باد برای امروز قابل ملاحظه خواهد بود.

احمدیانی افزود: به دلیل به علت انتقال گرد و خاک به نیمه غربی کشور از امروز تا ۲ روز آینده کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان کاهش می یابد و با توجه به شرایط موجود، امکان آتش سوزی و گسترش آن در مراتع و جنگل‌های سطح منطقه نیز طی این مدت وجود دارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۲۲ میلی‌متر) ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۵۲ میلی‌متر، ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل