شهردار دوگنبدان درباره خرید زمین های نزدیک دانشگاه آزاد هشدار داد


شهردار دوگنبدان درباره خرید زمین های نزدیک دانشگاه آزاد هشدار داد

گچساران - ایرنا- شهردار دوگنبدان نسبت به خرید اراضی خارج از محدوده شهر با عنوان طرح 1400 در سمت چپ دانشگاه آزاد گچساران که بصورت غیرقانونی قطعه بندی، تفکیک و فروخته می شود، هشدار داد.

مسعود ظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه چسبیده بودن به محدوده شهر و ارزان قیمت بودن این زمین ها را برای مشتریان جذاب و وسوسه انگیز کرده از شهروندان خواست تا فریب تبلیغات مذکور را نخورند.

شهردار دوگنبدان عنوان کرد: هر نوع نقل و انتقال اعم از عادی، تفکیک، افراز، صدور سند وکالتی و تغییر کاربری اراضی خارج از محدوده قانونی شهر بدون طی مراحل قانونی ممنوع است.

وی تاکید کرد:فروش اراضی در قالب سهام، فیش و برگه های وکالتی با عناوینی از قبیل باغ شهر، گلخانه و غیره با هدف فرار از قانون صورت می گیرد.

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: شرکت های تعاونی مسکن ،اعضای آن و مشاوران املاک باید از انجام این معاملات برابر مواد ۶ و ۸ قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی فاقد سند رسمی" و تبصره ۳ ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و مواد ۶ و ۷ قانون منع خرید و فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای مسکن به شرکت های تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و ماده ۶ قانون جلوگیری و از خرد شدن اراضی کشاورزی خودداری کنند.

وی با اشاره به طرح بازنگری شهر دوگنبدان مصوب دیماه ۱۳۹۴ تعیین و ابلاغ محدوده و حریم شهر گفت : ارائه هرگونه خدماتی مانند انشعاب های آب، برق، گاز، جدولگذاری و غیره خارج از محدوده شهر به اراضی و املاک فاقد پروانه از سوی دستگاه های اجرایی، خدماتی ممنوع است و هرگونه الحاق به محدوده شهری با بازنگری طرح جامع بازنگری طرح تفصیلی انجام می شود.

ظفری از شهروندان خواست تا قبل از هرگونه معامله زمین نسبت به استعلام وضعیت قرار گیری آن اعم از داخل محدوده شهر و کاربری مسکونی از شهرداری اطمینان حاصل کنند تا از بروز مشکلاتی در آینده برای سرمایه خود و اقشار آسیب پذیر، دستگاه های اجرایی و ایجاد مشکلات اساسی برای آینده توسعه شهری برخلاف ضوابط و اصول شهرسازی جلوگیری شود.

در روزهای اخیر تبلیغاتی تحت عنوان زمین های "طرح ۱۴۰۰ سمت چپ دانشگاه آزاد" واقع در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی دوگنبدان مبنی بر قطعه بندی و فروش قطعات از سوی مالکان صورت گرفته بود که با توجه به قرار گیری این قطعات در خارج از محدوده شهر و کاربری کشاورزی این اقدام خلاف ضوابط قانونی اعلام شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403