پویش عمومی قرائت سوره «حمد» هدیه به پیشگاه امام سجاد(ع) برگزار می‌شود


پویش عمومی قرائت سوره «حمد» هدیه به پیشگاه امام سجاد(ع) برگزار می‌شود

پویش عمومی قرائت سوره «حمد» هدیه به امام سجاد(ع) و به نیت ریشه‌کن شدن ویروس کرونا برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: پویش عمومی قرائت سوره «حمد» هدیه به پیشگاه امام سجاد(ع) به نیت ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا از جامعه بشری برگزار می شود.


این پویش جمعه 12 شهریور مصادف با 25 محرم الحرام به پیشنهاد دبیرخانه یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) برگزار می‌شود. شرکت کنندگان این پویش معنوی با قرائت حداقل یک مرتبه سوره مبارکه حمد و تعداد بیشتر به نیت اعضای خانواده و سایر هموطنان با این حرکت معنوی شرکت کنند.

پویش عمومی قرائت سوره «حمد» هدیه به پیشگاه امام سجاد(ع) برگزار می‌شود

برکات سوره مبارکه حمد و فضائل آن

در سوره‌های قرآن آنچه که اثرات معجزه‌آسایی از آن ذکر شده سوره مبارکه حمد است که در کمتر سوره‌ای یافت می‌شود، قرآن سرتاسر دارای اعجاز در زندگی مادی و معنوی است که اگر ما با معرفت تلاوت کنیم حتماً اثرات آن‌ را خواهیم دید.
در اثرات سوره‌های قرآن کریم، اثرات عجیبی ذکر شده است که هر کدام معجزه‌ای هستند، اما آنچه که خیلی اثرات معجزه‌آسایی از آن ذکر شده است سوره مبارکه «حمد» است. در کلامی از پیامبر اکرم(ص) آمده است: هرکس هنگامی‌که وارد خانه خود می‌شود، سوره حمد و توحید را قرائت کند خداوند فقر را از خانه او دور کرده و برکت زندگی او را به حدی زیاد می‌کند که به همسایگانش نیز می‌رسد.


رسول خدا(ص) همچنین فرمود: هرکس سوره حمد را قرائت کند خداوند به عدد خواندن تمام کتاب‌هایی که از آسمان نازل شده به او ثواب و پاداش عنایت می‌فرماید.
حضرت رسول اکرم(ص) در این رابطه فرمود: چون کسی را درد چشم باشد یا در بینایی او ضعفی باشد در اول ماه چون هلال ماه را ببیند دست بر چشم خود بنهد و سوره فاتحه را ده بار با نیت خالص و توجه به معنی آن بخواند و در آخر سوره مبارکه توحید را سه بار بخواند بعد از آن هفت بار بگوید «یا ربِّ قَوِّ بَصَری» سپس بگوید: «اللهم اکف انت الکافی، اللهم عاف انت المعافی» درد چشم و ضعف بینایی به صحت مبدل می‌شود.


امام صادق(ع) هم فرموده است: سوره حمد سوره‌ای است که ابتدایش حمد خدا و وسطش اخلاص و آخرش دعا است و هر کس با ایمان سوره مبارکه فاتحه را چهل بار بر قدح آب با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند و آن آب را بر روی کسی که تب دارد بپاشد، تب از او زایل می‌شود. از حضرت امام صادق(ع) نیز روایت شده است: هر کس سوره حمد را قرائت کند، به لطف و عنایت الهی درهای خیر دنیا و آخرت به روی او گشوده خواهد شد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟