ساخت 200 مسکن محرومان استان مرکزی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


ساخت 200 مسکن محرومان استان مرکزی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اراک - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی 200 واحد مسکونی ویژه محرومان این استان در سال جاری 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی در اختیار متقاضیان نیازمند سرپناه قرار می‌گیرد.

«امید محترمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ساخت هر واحد مسکونی محرومان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه دارد که ۵۰۰ میلیون ریال آن از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت تسهیلات پرداخت می‌‍شود و بقیه از محل اعتبارات بسیج سازندگی و خیران است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار جهادگر بسیجی در قالب ۸۰۰ گروه در ساخت و ساز مسکن محرومان استان مرکزی مشارکت دارند و این افراد دستمزد دریافت نمی‌کنند که این مهم هزینه‌های ساخت را به شدت کاهش داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار داشت: پیش‌بینی شده که این واحدهای مسکونی همزمان با گرامیداشت هفته بسیج ( آذرماه) امسال به واجدین شرایط تحویل شود.

محترمی بیان کرد: ۲۰۰ باب مسکن محرومان نیز پارسال با مشارکت بسیج سازندگی، نهادهای دولتی و خیران ساخته و تحویل شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ارزشمند گروه‌های جهادی، سازمان بسیج سازندگی این امکان را دارد که در تمامی طرح‌های عمرانی شهری و روستایی ورود پیدا کرده و با کمترین هزینه طرح‌های ماندگاری را ایجاد کند.

بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرماندار خمین: خدمات خبرنگاران و اصحاب رسانه جهاد فرهنگی است