حمایت نامناسب بیش از 600 هزار بیمار سرطانی در انگلیس


حمایت نامناسب بیش از 600 هزار بیمار سرطانی در انگلیس

بیش از 600 هزار بیمار مبتلا به سرطان در انگلیس به علت کمبود پرستار از حمایت مناسب درمانی برخوردار نیستند.

حمایت نامناسب بیش از 600 هزار بیمار سرطانی در انگلیسبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه ایندیپندنت، بیش از نیم میلیون بیمار مبتلا به سرطان به علت کمبود پرستار در انگلیس، از حمایت مناسب برخوردار نیستند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد کمبود سه هزار پرستار، شانس زنده ماندن برخی از بیماران را به خطر می‌اندازد و برای برخی دیگر از بیماران منجر به بروز عوارض جدی می‌شود.
پایگاه اینترنتی این نشریه گزارش داد تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیش از نیم میلیون بیمار مبتلا به سرطان به دلیل کمبود شدید پرستار در سرویس سلامت ملی انگلیس از حمایت حیاتی مراقبت‌های بهداشتی محروم هستند.
گروه "حمایت از بیماران سرطانی مکمیلان" گفت: کمبود سه هزار پرستار در انگلیس شانس زنده ماندن برخی از بیماران را به خطر می‌اندازد و در برخی دیگر موجب عوارض جدی می‌شود و ممکن است بسیاری از این بیماران نیازمند بخش اورژانس شوند. این گروه خیریه افزود از هر چهار نفری که طی دو سال گذشته به سرطان مبتلا شده اند، یک نفر از حمایت مناسب پرستار متخصص طی این مدت محروم بوده است که تقریبا معادل ۶۳۰ هزار بیمار می‌شود.
همان روزی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برنامه‌هایی را برای افزایش مالیات جهت رفع بحران بودجه مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی مطرح کرد، گروه "حمایت از بیماران سرطانی مکمیلان" تعهدات فوری دولت را برای رسیدگی به کمبود فاجعه بار پرستاران بیماران سرطانی خواستار شد.
این گروه خیریه از سیاستگذاران خواست ۱۲۴ میلیون پوند بودجه برای آموزش سه هزار و ۳۷۱ پرستار متخصص سرطان اختصاص دهند که این امر برای حصول اطمینان از این مسئله لازم است که بیماران سرطانی در انگلیس حمایت و مراقبت‌های مورد نیاز را دریافت می‌کنند.
لیندا توماس مدیر اجرایی گروه "حمایت از بیماران سرطانی مکمیلان گفت:" اگر دولت‌ها نتوانند خدمات درمانی سرطان را بازسازی کنند، ما یا خانواده هایمان هنگامی که به بیماری سرطان مبتلا می‌شویم، باید هزینه‌های آن را متحمل شویم. "
آخرین تحقیقات این گروه خیریه نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از افرادی که در دو سال گذشته به سرطان مبتلا شده و فاقد حمایت بوده اند (یعنی ۴۴ درصد) , حداقل یک عارضه جدی پزشکی را تجربه کرده اند.
همچنین بر اساس یافته‌های تحقیقات این گروه خیریه، بیمارانی که از حمایت پرستار متخصص برخوردار نیستند، به طور قابل توجهی در معرض خطر افسردگی یا اضطراب ناشی از بیماری سرطان خود و نیز شک و تردید در این باره قرار دارند که آیا ادامه درمان آنان ارزش دارد یا خیر و حتی به خودکشی هم فکر می‌کنند.
گروه "حمایت از بیماران سرطانی مکمیلان اعلام کرد پرستاران در بحبوحه فشار‌های فزاینده بر بخش مراقبت‌های بهداشتی به علت شیوع کرونا و کمبود گسترده کادر درمان، برای ارائه مراقبت‌های حیاتی به بیماران مبتلا به سرطان تلاش می‌کنند.
توماس یکی از اعضای این گروه افزود آن دسته از پرستاران بخش سرطان که با نیرو‌های ما در سرویس سلامت ملی زندگی می‌کنند، نیازی به قدردانی و همدردی دولت‌ها ندارند، آن‌ها نیاز به اقدام عملی دارند.
گروه "حمایت از بیماران سرطانی مکمیلان" همچنین هشدار داد که پرستاران متخصص سرطان تحت فشار شدید و رو به افزایش در سیستمی قرار دارند که حتی قبل از همه گیری کرونا در نقطه بحرانی بود.
این موسسه خیریه افزود طبق برآوردها، با توجه به تعداد افرادی که هر سال در انگلیس به سرطان مبتلا می‌شوند، آمار مبتلایان به سرطان در سال ۲۰۳۰ با افزایش ۱۶ درصدی، به ۴۸۰ هزار نفر خواهد رسید و این بحران با گذشت زمان شدیدتر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟