پرونده‌ های قاچاق در مرز بازرگان 59 درصد افزایش یافت


پرونده‌ های قاچاق در مرز بازرگان 59 درصد افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- مدیرکل گمرک بازرگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 295 پرونده قضایی مربوط به قاچاق در این گمرک تشکیل شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 درصد افزایش داشته است.

مجتبی بازگیر روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۲ میلیارد و ۶۳۴میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹۶ درصد افزایش دارد.

وی افزود: عمده پرونده های قضایی تشکیل شده در این گمرک از ابتدای سال جاری مربوط به قطعه های صنعتی، گازوئیل، مشروبات الکلی، لوازم یدکی، البسه، دارو، پزشکی، مواد مخدر، انواع چسب، دنبلان، تریلر، مواد آرایشی و بهداشتی و سیگار است.

مدیر کل گمرک بازرگان بیان کرد: کالاهای قاچاق به کمک دستگاه‌های کنترلی و سامانه ایکس‌ری حین ورود و خروج کامیون‌ها و اتوبوس‌ها کشف و ضبط می شود.

وی ادامه داد: از ۲۹۵ پرونده تشکیل شده در خصوص قاچاق، ارزش ریالی ۲۱۰ مورد آن بالای ۱۰میلیون ریال و ۸۵ مورد، زیر ۱۰ میلیون ریال است.

بازگیر گفت: در این مدت تعداد یک هزار و ۱۱۰ نفر قاچاق انسان نیز کشف، پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضائی شده است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی دارای ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خود مختار نخجوان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول