مدارس کرمانشاه اول مهر چگونه بازگشایی می‌شوند؟


مدارس کرمانشاه اول مهر چگونه بازگشایی می‌شوند؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مهر ماه قطعا سال تحصیلی آغاز می شود، اما نحوه بازگشایی مدارس تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است.

مجید یزدان‌پناه امروز(22 شهریور) در مراسم نمادین اعزام کاروان وسایل ورزشی به مدارس کرمانشاه، اظهار کرد: مهر ماه قطعا سال تحصیلی آغاز می شود، اما این آغاز ممکن است با سناریوهای مختلف آموزش حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی همراه باشد.

وی افزود: اگرچه بازگشایی به شیوه ترکیبی محتمل است، اما تصمیم گیری قطعی در این زمینه با ستاد ملی کرونا است.

یزدان پناه ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط مدارس سراسر کشور یکسان نیست و حتی در مورد مدارس یک استان هم نمی توان نسخه واحد پیچید، لذا احتمالا نحوه آغاز سال تحصیلی جدید برای همه مدارس کشور یک شکل واحد نخواهد داشت و تصمیم گیری در مورد حضوری بودن یا نبودن آموزش ها به شورای مدرسه که با حضور خانواده‌ها اداره می‌شود، واگذار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: واکسیناسیون فرهنگیان در حال انجام است و امیدواریم با تصمیم جامعه جهانی به سمت واکسیناسیون دانش آموزان هم برویم و آرام آرام شاهد حضوری شدن کلاس های درس باشیم.

یزدان پناه اشاره ای هم به واکسیناسیون معلم ها در استان کرمانشاه داشت و گفت: تاکنون 92 درصد معلم های استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و دوز دوم واکسن نیز برای 35 درصد معلم ها تزریق شده و واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است و امیدواریم طی روزهای آتی واکسیناسیون کامل معلم ها به همان عدد 92 درصد برسد. از آن هشت درصد باقیمانده معلم ها هم اگر تاکنون از مبادی دیگری واکسینه نشده اند، درخواست داریم برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی در ادامه اشاره ای هم به آمادگی مدارس استان کرمانشاه برای آغاز سال تحصیلی جدید داشت و گفت: مدارس استان آماده اجرای تصمیمات ستاد ملی کرونا برای نحوه بازگشایی هستند و هر تصمیمی که ستاد ملی کرونا برای نحوه شروع سال تحصیلی جدید بگیرد، در استان اجرا خواهد شد.

یزدان پناه سپس با بیان اینکه تاکنون 95 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت نام شده‌اند، گفت: چند درصد باقیمانده مربوط به دانش‌آموزان کلاس دهمی است که هنوز برخی از آنها انتخاب رشته نهایی نکرده اند، البته بخشی از دانش‌آموزان هم برای ثبت نام منتظر اعلام نتایج مدارس استعدادهای درخشان و نمونه که به تازگی اعلام شده بوده اند و طی روزهای آتی در مدارس ثبت نام خواهند شد.

یزدان پناه اشاره ای هم به توزیع کتب درسی در مدارس استان داشت و گفت: تاکنون حدود 94 درصد کتب درسی مورد نیاز دانش آموزان در سال تحصیلی جدید وارد استان شده و از سوی مدارس در حال توزیع بین دانش‌آموزان است و بخش محدود باقیمانده نیز طی روزهای آتی وارد استان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به مقوله ورزش برای دستیابی به سلامت دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش می‌کوشد تا با فراهم کردن شرایط مطلوب زمینه آموزش و پرورش دانش‌آموزان را در حوزه های مختلف علمی، ورزشی و... فراهم کند.

یزدان پناه نقش درس تربیت بدنی را در تامین سلامت روحی و روانی دانش آموزان مهم ارزیابی کرد و گفت: شادترین کلاسهای درس مدارس، کلاس های درس تربیت بدنی است و شور و شوق دانش آموزان برای حضور در این کلاس ها نشان از این موضوع دارد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟