دکتر عطا محمدی: باید تمام دانش آموزان را واکسینه کنند بعد مدارس بازگشایی شود


دکتر عطا محمدی: باید تمام دانش آموزان را واکسینه کنند بعد مدارس بازگشایی شود

شفقنا زندگی- یک روانشناس اظهار می دارد: بچه ها در مدرسه از نقاط مختلفی می آیند اینکه چه کسی مبتلا است و چه کسی نیست از ظاهر کودکان مشخص نمی شود. بهترین کار واکسیناسیون عمومی است. باید تمام دانش آموزان یک مدرسه را واکسینه کنند، این کار شدنی است ولی همت آن نیست ظاهرا مشکلات دیگری وجود دارد که این […]

دکتر عطا محمدی: باید تمام دانش آموزان را واکسینه کنند بعد مدارس بازگشایی شوددکتر عطا محمدی: باید تمام دانش آموزان را واکسینه کنند بعد مدارس بازگشایی شود

شفقنا زندگی- یک روانشناس اظهار می دارد: بچه ها در مدرسه از نقاط مختلفی می آیند اینکه چه کسی مبتلا است و چه کسی نیست از ظاهر کودکان مشخص نمی شود. بهترین کار واکسیناسیون عمومی است. باید تمام دانش آموزان یک مدرسه را واکسینه کنند، این کار شدنی است ولی همت آن نیست ظاهرا مشکلات دیگری وجود دارد که این کار انجام نشده است.

دکتر عطا محمدی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا زندگی در پاسخ به این سوال که بسیاری از والدین نگران بازگشایی مدارس و درگیر شدن کودکان و خانواده با کرونا هستند. چه زمانی برای باز شدن مدارس مناسب است؟ گفت: هیچ چیزی بهتر از واکسیناسیون نیست و در تمام دنیا توانسته اند با این روش بر بیماری غلبه کنند و کنترل داشته باشند. متاسفانه در جامعه ما این مساله با سهل انگاری های وحشتناک و جنایتکارانه همراه شد. بچه ها در مدرسه از نقاط مختلفی می آیند اینکه چه کسی مبتلا است و چه کسی نیست از ظاهر کودکان مشخص نمی شود. بهترین کار واکسیناسیون عمومی است. باید تمام دانش آموزان یک مدرسه را واکسینه کنند، این کار شدنی است ولی همت آن نیست ظاهرا مشکلات دیگری وجود دارد که این کار انجام نشده است.

وی در خصوص اینکه آیا دانش آموزان باید قبل از شرکت در کلاس های درس واکسینه شوند؟ تصریح کرد: بله تا آنجا که من اطلاع دارم کودکان های بالای دوازده سال می توانند واکسینه شوند.

وی در مورد اینکه به فرض واکسیناسیون بالای ۷۰٪ از جامعه آیا روند آموزش با وجود کرونا تغییر خواهد کرد؟ گفت: اگر مدارس حضوری باشد تغییرات زیادی پیش نمی آید. امروز تغییر بسیار بزرگ است. دولت اعلام کرده است ۲۵٪ از خانواده ها به گوشی و فضای مجازی دسترسی ندارند و بچه هایشان ترک تحصیل کرده اند.

دکتر محمدی در خصوص اینکه تبعات این وضعیت چیست؟ افزود: مشکلات بسیار زیادی که در آینده در رشد روانی و شغلی و تخصصی کودکان ایجاد می شود و همین مسائل و مشکلاتی برای جامعه به همراه دارد. آموزش این ها هزینه های زیادی بر روی دوش جامعه می گذارد. به نظر من آموزش و پرورش باید در قالب کاری پژوهشی به این موضوع بپردازد و دانش آموزان را به تحصیل برگرداند. ترک تحصیل یکی از نشانه ها و عوامل خلاف کاری و بزه کاری خواهد شد.

وی درباره اینکه در این سال هایی که آموزش مجازی بود برخی از دانش آموزان شاید نتوانسته باشند به داده های آموزش حضوری دست پیدا کنند آیا امکان در نظر گرفتن برنامه های خاصی وجود دارد؟ گفت: همه این موارد نظریه است و هر کسی می تواند بر اساس تخصص خود نظری بدهد ولی اینکه درست باشد یا نه مشخص نیست. در تمام دنیا این موارد به کار تحقیقی و پژوهشی نیاز دارد. زمینه های مطالعاتی نشان می دهد چطور باید شروع کنند و چه کسانی باید آموزش ببینند. این مساله بسیار مهم است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)