فرماندار مهاباد: قهرمانان دفاع مقدس باید به نسل امروز معرفی شوند


فرماندار مهاباد: قهرمانان دفاع مقدس باید به نسل امروز معرفی شوند

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: قهرمانان دوران هشت سال جنگ تحمیلی باید به نسل امروز معرفی شوند تا جامعه به ویژه نسل جوان با ایثار و فداکاری آنان آشنا شوند.

عارف خدرلو روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس در مهاباد افزود: جوانان و نوجوانان به جای قهرمانان خیالی بیگانه باید رشادت‌ها و حماسه سازی شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

وی بر لزوم برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان تاکید کرد و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و همه مسوولان و مردم باید در این امر دخیل باشند.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار داشت: پاسداشت خون شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطر آنها و همچنین ارج نهادن به جانفشانی جانبازان، ایثارگران و رزمندگان با حفظ کرامت و منزلت والای آنان کمترین کاری است که امروز بر عهده ما قرار دارد که باید به نحو شایسته انجام شود.

وی اضافه کرد: اجرای رژه موتوری در سطح شهر، برگزاری کارگاه های اموزشی و فرهنگی، اهدای خون در یکی از روزهای هفته، تجلیل و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، ‌ایثارگران و جانبازان و علما و روحانیون سطح شهرستان از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مهاباد است.

خدرلو با اشاره به وضعیت قرمز مقابله با کرونا نیز افزود: تمام برنامه های این هفته به صورت محدود، در محیط باز و یا به صورت مجازی برگزار خواهد شد تا علاوه بر قدردانی این عزیزان سلامت آنان هم به خطر نیافتد.

وی در ادامه از شتاب گرفتن روند واکسیناسیون خبر داد و افزود: طی یک هفته گذشته رکورد تزریق روزانه کمتر به طور متوالی ارتقا و به عدد پنج هزار دز در یک روز کاری رسید.

خدرلو استقبال شهروندان را نیز از روند واکسیناسیون مطلوب دانست و گفت: تمامی واکسن های موجود شرایط تزریق سراسری را داشته و هر واکسنی که توسط بهداشت و درمان فراهم و موجود باشد بهترین واکسن تلقی خواهد شد.

در ادامه جلسه هر یک از دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ها و نحوه قدردانی از ایثارگران اداره‌ های خود را اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از پیشکسوتان هشت سال دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس مورد تکریم قرار خواهند گرفت.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی اسلامی ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع قدس ۷۵۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دادستان‌های آذربایجان‌غربی مشکل کمبود بنزین را بررسی می کنند