تجربه رانندگی با پورشه ماکان GTS


پورشه‌ها همیشه عادت دارند تا اصالت خود را در طراحی حفظ کرده و بعد از مدتی به‌روزرسانی‌های بزرگی را تجربه کنند برای مثال 911 اصلی از سال 1964 تا سال 1989 و مدل 928 از سال 1978 تا 1995 وجود داشته است. اما این روزها پورشه از وضعیت مالی و اقتصادی به‌مراتب بهتری نسبت به … The post تجربه رانندگی با پورشه ماکان GTS appeared first on مجله پدال.

پورشه‌ها همیشه عادت دارند تا اصالت خود را در طراحی حفظ کرده و بعد از مدتی به‌روزرسانی‌های بزرگی را تجربه کنند برای مثال ۹۱۱ اصلی از سال ۱۹۶۴ تا سال ۱۹۸۹ و مدل ۹۲۸ از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۵ وجود داشته است. اما این روزها پورشه از وضعیت مالی و اقتصادی به‌مراتب بهتری نسبت به قدیم بهره‌مند است و می‌تواند چرخه تغییر مدل‌ها را در ۷ سال به انجام برساند.

تجربه رانندگی با پورشه ماکان GTS

ماکان از سال ۲۰۱۴ تا حالا ۲ فیس‌لیفت را تجربه کرده و اخیراً فیس‌لیفت دومی را به خود دیده است. دلیل آن هم این است که پورشه می‌خواهد تا سال ۲۰۲۴ به همراه مدل برقی که سال ۲۰۲۳ وارد بازار می‌شود، این خودرو را به فروش برساند.

تجربه رانندگی با پورشه ماکان GTS

در داخل ماکان جدید تجمع دکمه‌ها کم‌رنگ‌تر شده‌اند و وسط داشبورد پنل حساس به لمس جای گرفته است. اهرم دنده نیز همان حالت فیزیکی خود را حفظ کرده است اما پوشش چرمی جای خود را به پلاستیک با کیفیت و خوش‌نقش داده است.

تجربه رانندگی با پورشه ماکان GTS

تغییرات فنی نیز اساسی‌تر به نظر می‌رسند. ماکان GTS جدید نیروی خود را از همان پیشرانه V6 دریافت می‌کند که در اینجا ۴۳۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اما مدل S از قدرت کمتری برخوردار بوده که معادل ۳۷۵ اسب بخار است.

تجربه رانندگی با پورشه ماکان GTS

در انتهای محدوده نیز ماکان پایه از موتور چهار سیلندر فولکس‌واگن گلف GTI استفاده می‌کند اما اینجا با استفاده از توربوشارژر بهتر، قدرت به عدد ۲۶۱ اسب بخار می‌رسد.

تجربه رانندگی با پورشه ماکان GTS

ازنظر شاسی و سیستم تعلیق بادی نیز که قبلاً یک گزینه قابل انتخاب بود حالا در مدل GTS به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود. این سیستم خودرو را ۱۰ میلی‌متر پایین‌تر آورده و ۱۰ درصد در جلو و ۱۵ درصد در عقب سفت‌تر و محکم‌تر شده است. یکی دیگر از گزینه‌های دلخواه دستیار پارک است که اگر تمایل داشته باشید ماکان حالا می‌تواند اتوپارک نیز داشته باشد.

تجربه رانندگی با پورشه ماکان GTS

ماکان در آشکار ساختن موارد بسیار عالی عمل می‌کند به طرزی که شما از خود می‌پرسید که چرا بقیه خودروسازان این کار را انجام نمی‌دهند. برای سوار شدن نیز شما صندلی‌های اسپرت را در اختیار دارید که به حالتی که دوست باشید درمی‌آیند و قابل تنظیم هستند. همچنین فرمان نیز با پره‌ها و حالت خود به زیبایی هرچه‌تمام‌تر فرمان‌های شما را منتقل می‌کند.

تجربه رانندگی با پورشه ماکان GTS

به لطف سیستم تعلیق بادی، مدل GTS در حالت کامفورت به‌راحتی از پس تمامی ناهمواری‌ها برمی‌آید و می‌تواند بهتر از بسیاری از خودروها با واکنش نرم‌تر آن‌ها را دفع کند. در رانندگی، فرمان اعتماد به نفس را به شما القا می‌کند چراکه از دقت بسیار بالایی برخوردار است. تنها مشکلی که می‌توان از آن گرفت کمی بی‌حسی فرمان است که اصلاً به چشم نمی‌آید چون‌که با لاستیک‌های پیرلی p zero corsa آن را به‌طور کامل از بین می‌برد.

سیستم گشتاور برداری نیز کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد به‌طوری‌که شما را از تنگنا بیرون می‌کشد و آزاد می‌کند تا بهتر از همیشه برانید.

داخل خودرو شاید به نظر شما آن‌چنان مدرن نباشد اما بسته به درخواست شما می‌توان دریچه‌ها را رنگ‌آمیزی کرد که با قیمت ۱۰۰۰ پوندی بسیار ارزان به نظر می‌رسد. سیستم اطلاعات و سرگرمی بسیار بهتر از بقیه سیستم‌های گروه فولکس‌واگن است هرچند که بسیاری از میانبرها از بین رفته‌اند.

تجربه رانندگی با پورشه ماکان GTS

چیزی که این میان وجود دارد عملکرد آن است. این مدل همچنان از همان موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند و از توربوشارژرهایی بهره‌مند است که تأخیر بسیار کمتری نسبت به قبل دارند. همچنین از قبل کمتر می‌تواند صدا تولید کند و رام‌تر شده است. همچنین می‌توانید به‌راحتی با آن پرش کنید و سریع به راه بی‌افتید.

تجربه رانندگی با پورشه ماکان GTS

اما با این اوصاف خودروهای دیگر نیز بسیار کند نیستند و توان رقابت را دارند حتی گلف R نیز بسیار کندتر به نظر نمی‌رسد. در این راهپیمایی پیشرفت، سریع‌ترین ماکان تا به حال در رقابت با رقبایی همچون ب‌ام‌و X3 M40I و مرسدس GLC 43 پیروز بوده و به‌راحتی آن‌ها را شکست داده است. اما در برابر رقبای بزرگتر مانند X3M و GLC63 نمی‌تواند به‌راحتی به رقابت بپردازد. در عین حال این خودرو آن‌چنان هم کند نیست.

این مدل با قیمت ۶۴۷۷۰ پوندی نسبت به رقبای ذکر شده در بالا پیشرفتی رو به جلو محسوب می‌شود و می‌تواند به‌راحتی آن‌ها را مغلوب خود کند.

مشخصات فنی پورشه ماکان GTS

قیمت: ۶۴۷۷۰ پوند

قیمت مورد تست: ۸۵۲۷۶ پوند

موتور: ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو

گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه

قدرت: ۴۳۴ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۴.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۷۲ کیلومتر بر ساعت

وزن: ۱۹۶۰ کیلوگرم

ترجمه: محمد دهقان

منبع
autocar

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آستون‌مارتین ونکوئیش با پیشرانه AMG به رقیبی برای فراری 296 تبدیل می‌شود