26 پایگاه اورژانس طی برنامه ششم در استان همدان راه‌اندازی شد


26 پایگاه اورژانس طی برنامه ششم در استان همدان راه‌اندازی شد

همدان- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: راه اندازی 31 پایگاه اورژانس در این استان طی برنامه ششم توسعه کشور هدف گذاری شده بود که تاکنون 26 پایگاه بهره برداری شده است.

دکتر حبیب معصومی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سال پایانی برنامه ششم توسعه کشور است انتظار می شود پنج پایگاه نیز تکمیل و بهره برداری شود.

وی اضافه کرد: ساختمان ۲ پایگاه اورژانس مشخص شده است اما برای ساخت پایگاه اورژانس شهری همدان در جورقان، میدان رسالت و منطقه پرسی گاز تاکنون مکانی پیش بینی نشده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شهر همدان دارای ۱۰ پایگاه اورژانس است که در صورت راه اندازی سه پایگاه دیگر میزان فشار وارده به نیروها کاهش یافته و آنها بهتر می توانند به شهروندان خدمات ارائه دهند.

معصومی اضافه کرد: برای راه اندازی پایگاه اورژانس در شهر جورقان رایزنی‌هایی با شهرداری و شورای شهر برای اختصاص مکان مناسب صورت گرفت که با تغییر شورا و شهردار این پیگیری‌ها نیمه تمام باقی ماند و دوباره باید این رایزنی‌ها از سر گرفته شود.

وی یکی از مهمترین علل تاخیر در راه اندازی پایگاه های اورژانس را نبود نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده دانست و گفت: هر پایگاه نیازمند ۶ نیروی انسانی است که هم اینک نیروی کاردان و کارشناس فوریت های پزشکی بیکار برای جذب در این مجموعه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۶۲ پایگاه اورژانس در مناطق شهری و جاده‌های استان همدان به جز اسدآباد فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی