واکسیناسیون سرعت ابتلا به کرونا در گیلانغرب را کاهش داد


واکسیناسیون سرعت ابتلا به کرونا در گیلانغرب را کاهش داد

قصرشیرین - ایرنا - سرپرست فرمانداری گیلانغرب از روند صعودی طرح واکسیناسیون در این شهرستان طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این اقدام باعث شده تا شهرستان از حیث آمار ابتلا و بستری افراد مبتلا به کرونا به سمت کاهشی حرکت کرده و در حالت پایدار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت رضایی روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونا با اشاره به روند صعودی و سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در این شهرستان افزود: هر چه میزان استقبال مردم برای واکسیناسیون بیشتر باشد زمان غلبه بر بیماری و کنترل آن هم زودتر خواهد بود.

وی با اشاره به زحمات کادر درمان و مجموعه کسانی که در امر تولید واکسن داخلی تلاش دارند، اظهار کرد: مردم فریب برخی عوامل معاند با نظام در فضای مجازی را نخورند و به فرزندان خود در داخل کشور اعتماد کنند تا هر چه سریعتر زنجیره کرونا قطع شود.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب، خواستار همراهی بیشتر مردم به خصوص در موضوع عدم برپایی مجالس ترحیم شد تا شرایط موجود حفظ شود.

واکسیناسیون سرعت ابتلا به کرونا در گیلانغرب را کاهش داد

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب نیز گفت: با توجه به اقدام‌های تمهیدی صورت گرفته، همکاری شهروندان و افزایش روند واکسیناسیون تا حدودی شرایط بحرانی کنترل شده و خوشبختانه روند ابتلا و بستری مبتلایان نسبت به هفته گذشته رو به کاهش است.

دکتر فریدون نوری افزود: هم اکنون ۲۴ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان الزهرا (س) و دیگر مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند البته مردم برای کنترل شیوع کرونا همچنان باید نهایت اهتمام و همکاری را با رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی ها و تجمعات داشته باشند.

وی یادآور شد: میانگین ابتلای روزانه به ویروس کووید۱۹ در این شهرستان به نصف کاهش یافته و تاکنون ۲۹ هزار و ۳۲۷ نفر معادل ۶۵ درصد هدف در نوبت اول و ۱۷ هزار و ۲۷۴ نفر معادل ۳۵ درصد هدف در نوبت دوم واکسینه شده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب اضافه کرد: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در این شهرستان از ۱۵ هزار و ۲۹۶ نمونه اخذ شده، تست سه هزار و ۷۷۲ نفر مثبت بود وه ۱۰۰ نفر نیز فوت شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای شهریور ماه جاری تاکنون نیز از یک هزار و ۱۰۷ مورد تست انجام شده متاسفانه ۳۱۷ مورد مثبت و هفت مورد فوتی داشته‌ایم.

حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب امام جمعه گیلانغرب هم با قدردانی از زحمات دلسوزانه کادر درمان گفت: ارایه خدمات این عزیزان روند خوبی را به خود گرفته و توفیقات مناسبی هم کسب شده از این رو بزرگنمایی برخی مشکلات توسط دشمنان نظام برای زیر سوال بردن دستاوردهاست و مردم باید مراقب این عنادها باشند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان