سمنان به مرکز تولید محتوای دینی در فضای مجازی تبدیل می‌شود


سمنان به مرکز تولید محتوای دینی در فضای مجازی تبدیل می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: تبدیل شدن سمنان به مرکز تولید محتوای دینی و ارزشی در کشور از راهبردهای این اداره کل است و تمام فعالیت‌ها حول این راهبرد برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز سه شنبه در نشست بررسی چگونگی اجرای دستورالعمل "الزامات ارتقای سواد فضای مجازی در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی" افزود: برای رسیدن به اهداف تعیین شده در سال گذشته برنامه های متعددی در این استان برنامه ریزی و اجرا شد.

وی برگزاری جشنواره ملی آیات ویژه فعالان قرآنی با محوریت مطبوعات و اطلاع رسانی، سوگواره مهر محرم، اجرای برنامه های فرهنگی هنری با مشارکت هنرمندان و با نگاه به سیره اهل بیت(ع)، جشنواره ملی حضرت زینب(س) در موضوعات مختلف را از جمله این برنامه ها برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، کمک به تسریع در صدور مجوزهای مرتبط با فضای مجازی از جمله صدور ۳۸ مجوز فعالیت وبسایت آموزشی را از دیگر اقدامات در این خصوص برشمرد و بر ضرورت توسعه آموزش های سواد رسانه ای در استان سمنان تاکید کرد.

وی گفت: در چهار ماهه اول امسال ۱۲۰ مورد مجوز رسمی توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در استان سمنان ثبت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از کسب عنوان دوم این اداره کل در بخش عملکرد خبری استانها در پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اختلاف دو دهم درصد با استان اول گروه خود در سال گذشته خبر داد.

فلاح با اشاره به اعلام عملکرد خبری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها در سال گذشته از سوی واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرهنگ و ارشاد سمنان سال ۹۹ با کسب ۹۳.۵ امتیاز در رتبه دوم استانهای گروه سوم کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه استان اول در این جدول با کسب ۹۳.۷ امتیاز بالاتر از سمنان قرار گرفته است افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان سال گذشته از نظر کمی ۲ هزار و ۱۲۷ خبر تولید و در سایت این اداره کل اطلاع رسانی کرد و این در حالی است که امتیاز سمنان از استان گروه اول (گیلان) نیم امتیاز بیشتر و نسبت به استان اول گروه دوم (ایلام) یک دهم درصد کمتر است.

فلاح اظهار داشت: سمنان در ارزیابی عملکرد خبری استانها در پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازه زمانی سه ماه سوم سال گذشته نیز با کسب ۹۴ امتیاز در صدر استانهای گروه خود قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: این اداره کل در این ارزیابی در فاصله زمانی یکم دی تا سی ام اسفند ۹۹ موفق به تولید و ارائه ۵۴۹ خبر شد و رتبه اول را در بین استانهای گروه سوم به خود اختصاص داد.

استانهای کشور در بخش اخبار و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه گروه تقسیم بندی شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم