کاربران ظرفیت رم آیفون 13 را فاش کردند؛ همه چیز مثل نسل قبل


کاربران ظرفیت رم آیفون 13 را فاش کردند؛ همه چیز مثل نسل قبل

گجت نیوز برخی کاربران که نمونه اولیه آیفون‌های جدید اپل را در دست دارند، اقدام به افشای ظرفیت رم آیفون 13 کرده‌اند. همه چیز مثل سری 12 آیفون‌ها است! کمپانی اپل سرانجام در رویداد پاییزی خودش از گوشی‌های سری آیفون 13 رونمایی کرد، اما باز هم خبری از اعلام ظرفیت دقیق رم مدل‌های این خانواده نبود. خوشبختانه... نوشته کاربران ظرفیت رم آیفون 13 را فاش...

برخی کاربران که نمونه اولیه آیفون‌های جدید اپل را در دست دارند، اقدام به افشای ظرفیت رم آیفون ۱۳ کرده‌اند. همه چیز مثل سری ۱۲ آیفون‌ها است!

کمپانی اپل سرانجام در رویداد پاییزی خودش از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ رونمایی کرد، اما باز هم خبری از اعلام ظرفیت دقیق رم مدل‌های این خانواده نبود. خوشبختانه علاقه‌مندان به این کمپانی با استفاده از روش قدیمی ولی کارآمد plist file Xcode موفق شده‌اند ظرفیت رم آیفون ۱۳ را بفهمند.

اپل دو گوشی آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس را به یک رم ۶ گیگابایتی تجهیز کرده است، در حالی که ظرفیت رم ۱۳ و ۱۳ مینی ۴ گیگابایت است. این‌ها دقیقاً همان مقداری هستند که اپل در نسل گذشته آیفون‌ها نیز استفاده کرده بود و این یعنی خبری از تغییر و پیشرفت در زمینه رم آیفون‌ها نیست.

عملکرد سخت افزاری سری آیفون ۱۳

خیلی زود پس از رویداد اپل، گزارش‌های مختلفی در خصوص عملکرد چیپست جدید A15 Bionic آیفون‌های جدید منتشر شد. یکی از این گزارش‌ها می‌گوید این چیپست هیچ پیشرفت بزرگی در بخش پردازنده ندارد، در حالی که یک گزارش دیگر خبر از پیشرفت ۵۵ درصدی پردازشگر گرافیکی نسبت به A14 Bionic می‌دهد. اوضاع زمانی پیچیده‌تر شد که کاربران نتایج بنچمارک آیفون ۱۳ پرو را در پلتفرم گیک‌بنچ منتشر کردند. این نتایج، به طور میانگین پیشرفت ۲۱ درصدی در عملکرد چند هسته‌ای را نشان می‌دهد. در کمترین حالت این میزان به ۸ تا ۹ درصد می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بنچمارک آیفون ۱۳ پرو در Geekbench ؛ پیشرفت ۵۵ درصدی در عملکرد گرافیکی

شما به چه میزان رمی در گوشی خود نیاز دارید؟

برای گوشی‌سازها خیلی راحت‌ است که بخواهند رم بیشتری را به گوشی خود اضافه کرده و دستگاهشان را پیشرفته‌تر کنند. در حال حاضر حتی برخی از گوشی‌های بازار ۱۶ گیگابایت رم را هم ارائه می‌کنند. رم یا همان حافظه دسترسی تصادفی مکانی است که اپلیکیشن‌ها در آن بارگذاری می‌شوند و به پردازنده اجازه می‌دهد سریعاً به آن‌ها دسترسی پیدا کند. حافظه اصلی گوشی هوشمند شما شاید سریع باشد، اما رم از آن هم سریع‌تر است.

بنابراین تشنه بهینه سازی و حجم است. بازی‌های موبایل و اپلیکیشن‌ها به هیچ عنوان هم اندازه نرم افزارهای کامپیوتری حجیم و پرمصرف نیستند. و هنوز هم یک کامپیوتر گیمینگ با ۱۶ گیگابایت رم می‌تواند از پس اجرای بازی‌‌ها برآید. پس چرا باید ۱۶ گیگابایت رم در یک گوشی هوشمند کوچک تعبیه شود؟ بنابراین نه در آیفون و نه در گوشی‌های اندرویدی نیازی به چنین ظرفیتی نیست. اگر ظرفیت رم بین یک آیفون و یک گوشی اندرویدی بالارده را مقایسه کنید، متوجه کمتر بودن ظرفیت رم آیفون خواهید شد. این بدان خاطر است که اکوسیستم iOS به بهترین شکل ممکن بهینه شده است. در واقع هیچ اپلیکیشن یا بازی خیلی حجیمی نمی‌تواند رم را به طور کامل اشغال کند و بدون اتلاف رم همه چیز آنطور که باید عمل می‌کنند.

نکته اینجاست که شما اگر در مورد آیفون‌ها صحبت می‌کنید، نباید توجهی روی ظرفیت رم آن‌ها داشته باشید. اپل به یک دلیل این آمار و ارقام را اعلام نمی‌کند. سازنده می‌داند که از نظر عددی ظرفیت رم گوشی‌هایش در مقایسه با گوشی‌های آیفون کمتر است؛ اما در نهایت این در عملکرد گوشی‌هایش مهم نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)