مداح و طلافروشی که در همدان اعلامیه امام را به شیشه مغازه‌اش چسباند


مداح و طلافروشی که در همدان اعلامیه امام را به شیشه مغازه‌اش چسباند

فرزند شهید سید رضا حسینی یکی از مداحان برجسته همدان گفت: پدرم یکی از برجسته‌ترین مداحان شناخته شده در استان همدان و هم از کمیل‌خوانان حرفه‌ای در مسجد جامع بوده است.

سید محمد حسینی در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه پدرم متولد اسفند ماه سال ۱۳۳۵ در شهرستان همدان بوده است ، بیان کرد : پدرم با داشتن صدای زیبا و علاقه‌ای که به مداحی داشت باعث شد از دوران کودکی اش پیش حاج آقا مسکین به آموزش قرآن و مداحی بپردازد.

وی با بیان اینکه پدرم در زمینه مداحی به سرعت رشد پیدا کرد ، افزود: با مهارت‌های لازمی که از استاد کافی و دیگر اساتید به دست آورد باعث شد در هیئت زینبیه به عنوان مداح حضور پیدا کند و در آن هیئت ماندگار شود .

فرزند شهید خاطرنشان کرد: پدرم در دوران قبل از انقلاب به کار طلا فروشی مشغول بود و هیچ علاقه‌ای به این کار نداشت تنها به یک دلیل آن هم تبلیغات و پخش اعلامیه امام خمینی بود که به کار طلا فروشی ادامه می‌داد به ویژه بعد از انقلاب هم به این کار خود ادامه داد.

وی با بیان اینکه پدرم از تمام فرصت‌هایش استفاده می‌کرد تا در تمام مراسمات به ویژه جبهه حق علیه باطل به عنوان مداح حضور پیدا کند ، تصریح کرد : برای شرکت در مراسمات مختلف پدرم مغازه‌اش را تعطیل نمی‌کرد بلکه مغازه‌اش را به دست دوستان و آشنایان می‌سپرد تا تبلیغات و پخش اعلامیه را ادامه دهند.

فرزند شهید با اشاره به اینکه پدرم اولین کسی بود که بدون هیچ ترس از شکنجه و دستگیر شدنی اعلامیه امام خمینی را به شیشه مغازه‌اش نصب کرده بود، گفت : پدرم حتی بعد از تعطیلی مغازه‌اش با مادرم در خیابان‌های مناطق مختلف به تبلیغات و پخش اعلامیه می‌پرداخت و هیچ وقت از دستگیر شدن نمی‌ترسید چرا که به عشق امام حسین و سیدالشهدا به این‌کار می‌پرداخت .

حسینی تصریح کرد: پدرم هیچ وقت به خاطر پول به کار مداحی نمی‌پرداخت بلکه این کار را به عشق سیدالشهدا و امام حسین انجام می‌داد و اگر پولی به همراه داشت نیمی از پول خود را برای کمک به هیئت خرج می‌کرد .

وی در ادامه افزود : پدرم همیشه از اینکه تعداد معدودی از مداحان برای مداحی پول می‌گرفتند ناراحت می‌شد و همیشه تلاش می‌کرد آنها را از این عمل ناپسند دورکند و فقط به عشق سیدالشهدا و امام حسین مداحی را انجام دهند.

حسینی با بیان اینکه پدرم سرانجام در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسید، اظهارکرد: زمانی که پیکر این شهید پیدا شد انقدر لباس‌هایش مرتب و سالم بود که همه تعجب کردند و پرسیدند دلیلش چیست ؟ که به نظر بنده به علت این بوده که هیچ وقت نماز شب و خواندن زیارت عاشورا را ترک نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه پدرم با ایمان قوی و نیت پاکی که داشت باعث شد در روز بسیار زیبایی پیکرش پیدا و به خاک سپرده شود که پیکرش در روز شهادت ام‌البنین پیدا و در روز شهادت امام کاظم به خاک سپرده شد .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید