استاندار اردبیل: معلمان از تربیت دانش‌آموزان غفلت نکنند


استاندار اردبیل: معلمان از تربیت دانش‌آموزان غفلت نکنند

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: مدرسه مهم‌ترین و اصلی‌ترین مکان برای تربیت نسل آینده است و معلمان در کنار علم‌آموزی نباید از تربیت دانش‌آموزان غافل شوند.

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز دوشنبه در بازدید از مدرسه خیّرساز پناهی افزود: فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و پرورشی مدارس که نقش موثری در انسان‌سازی، تقویت باورها، مهارت‌افزایی و رشد شخصیتی دارند.

او گفت: تامین نیازهای تربیتی و آموزشی دانش آموزان به برنامه‌ریزی جامع و خلاقانه متناسب با شرایط امروز نیاز دارد زیرا با مطالعه و برنامه‌ریزی قادر به پیشبرد برنامه‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی افزود: محیط مدرسه با درختکاری و ایجاد فضاهای سبز باید تبدیل به مکانی شاد برای دانش‌آموزان گردد چرا که در این صورت آموزش بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

اردشیر زارعی ، خیّر نیک‌اندیش این مدرسه نیز در باره انگیزه خود در مدرسه‌سازی گفت: تصمیم گرفتم در سرزمینی که به دنیا آمده‌ام خدمتی کرده باشم و یک یادگاری از خودم و به نام مادرم داشته باشم چون آموزش برای مادرم بسیار مهم بود.

او افزود: دانش‌آموزان بویژه دختران برای رفتن به مدرسه در سرمای زمستان اردبیل بخاطر شرایط اقلیمی از استان‌های دیگر متفاوت است نباید مسافت طولانی طی کنند.

زارعی در زمینه توسعه فاز دوم این مدرسه گفت: اصل این است که پایه‌های این ساختمان بالا بروند و بچه‌ها با رفتن به کلاس‌های درس خوشحال شوند و برای آینده خود تلاش کنند.

وی افزود: از اینکه کاری بکنیم تا کودکی امیدوار شود نباید خجالت کشید ، وظیفه ما این است کاری کنیم تا امیدواری وارد خانواده‌ها شود تا این کودکان آینده کشور را به خوبی رقم بزنند.

در ادامه این مراسم پس از تجلیل از دانش‌آموزان برتر این مدرسه ، خانه سرایدار مدرسه کلنگ‌زنی و آبخوری آن افتتاح شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سفته‌بازی روی شمش طلا چگونه ثبات اقتصادی را به هم می‌ریزد؟