رونمایی از نخستین شبکه اجتماعی برنامه‌نویسی کودک و نوجوان کشور در یزد


رونمایی از نخستین شبکه اجتماعی برنامه‌نویسی کودک و نوجوان کشور در یزد

یزد-ایرنا - نخستین شبکه تخصصی اجتماعی در حوزه برنامه‌نویسی کودک و نوجوان کشور روز دوشنبه با حضور تعدادی از مسوولان در محل علم و پارک فناوری یزد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا رییس پارک علم و فناوری یزد در این مراسم با بیان اینکه شبکه یاد شده توسط یکی از شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه این پارک تهیه شده است گفت: این شبکه نخستین و تنها شبکه اجتماعی برنامه نویسی در کشور است و برای نخستین بار کودکان و نوجوانان در یک بستر امن به تبادل اطلاعات در حوزه فناوری می پردازند.

وی افزود: همچنین در این شبکه به طور مستقیم به مراکز آموزشی فعال و معتبر درحوزه برنامه نویسی ارتباط برقرار می کنند.

لطفی اظهار کرد: در این شبکه تخصصی هدف این است که دانش آموزان، معلمان و والدین با دنیای برنامه نویسی آشنا شوند و تجربیات یکدیگر را به اشتراک بگذارند و بدین ترتیب عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان فراهم می شود و همه می توانند بدون محدویت زمانی و مکانی برنامه نویسی را فرا گیرند.

لطفی در ادامه گفت: همچنین این محصول از چند جهت قابل اهمیت است فعالیت این شرکت روی گروه سنی کودک و نوجوان می باشد زیرا شکل‌گیری شخصیت آنها در این محدوده سنی است که می‌تواند نقش تاثیرگذاری بر روی نسل آینده‌ساز کشورمان داشته باشد.

وی افزود: تکنولوژی همواره به معنی پیچیدگی نیست بلکه می‌تواند به منظور تسهیل امور و دسترسی بهتر به برخی خدمات باشد و این محصول نیز با وجود برخورداری از تکنولوژی با هدف همگانی‌تر کردن آموزش‌های برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان تولید شده که بسیار با ارزش است.

محمدرضا پاکدل مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد هم با اشاره به ظرفیت‌ها و شاخص‌های برتر استان گفت:این خطه در سه زیرشاخص توسعه یافتگی فاوا همچون دوره‌های قبل در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارد و بر اساس آمارها در زیرشاخص دسترسی با ۸۹ درصد تحقق رتبه ۲، زیرشاخص مهارت با ۶۸ درصد تحقق رتبه ۲ و زیر شاخص استفاده با ۶۴ درصد تحقق رتبه ششم کشور را داراست.

وی افزود: رویکرد جدید وزارت اراتباطات ارائه خدمات باکیفیت‌تر به مردم و چشاندن طعم فناوری اطلاعات به مردم است و محصول امروز این شرکت فناور در راستای همین رویکرد است.

مدیر پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد نیز در این مراسم با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر برخی تابوشکنی‌ها در حوزه استفاده از زیرساخت‌های فضای مجازی به وی‍ژه در حوزه اموزش‌های مجازی، گفت: امروز استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی به ویژه گروه‌های سنی کودک و نوجوان را در معرض آسیب‌هایی قرار داده است و این در حالیست که با هدایت‌ مناسب این قشر در همین بستر می‌توان آینده و زندگی این قشر را متحول کرد.

امیر جهانگرد افزود: شبکه یاد شده را بستری کنترل شده و پاک برای آموزش کودکان و نوجونان در حوزه برنامه‌نویسی است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان شبکه اجتماعی کودک هم گفت: این شبکه اجتماعی آنلاین در حوزه برنامه نویسی فعالیت می کند و کودک با بهره گیری از محیط سرگرم کننده در قالب انیمیشن و کارتون زبان برنامه نویسی را فرا می‌گیرد بدون اینکه خود آن‌ها متوجه آموزش شوند.

الهه نخعی با اشاره به اینکه آموزش زبان برنامه نویسی ویژه رده سنی کودک و نوجوان در جهان ۱۳ ساله است افزود: این آموزش در کشور نوپاست و رده سنی ۶ تا ۱۶ سال را دربر می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: کودکان و نوجوانان در این شبکه اجتماعی آنلاین می‌توانند بدون محدودیتی از برنامه‌های این شبکه اجتماعی در حوزه برنامه نویسی بهره‌مند شوند به طوری که به عنوان مثال یک کودک در دورترین نقاط کشور می‌تواند بدون احتیاج به جابجا شدن، از برنامه‌های آموزشی برنامه نویسی بهترین آموزشکده کشور بهرمند می‌شود.

نخعی افزود: همچنین کودکان و نوجوانان کشور می‌توانند تولیدات خود در حوزه برنامه نویسی را در این شبکه آنلاین به اشتراک بگذارند و از تجارب و نظرات سایر افراد جامعه در بهبود کیفیت کار خود بهره ببرند.

حدود ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در استان یزد وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه