معارض اراضی ملی در بندرترکمن خلع ید شد


معارض اراضی ملی در بندرترکمن خلع ید شد

گرکان - ایرنا - فرمانده انتظامی گلستان گفت: فردی در بندر ترکمن 28 هزار و 400 متر مربع اراضی ملی را تصرف کرده بود دستگیر و این مقدار زمین خلع ید شد.

سرتیپ دوم ستاد"محمدسعید فاضل‌دادگر روز دوشنبه در گزارشی به ایرنا اظهارداشت: مامورین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان مرزی ساحلی بندرترکمن، پس از دریافت گزارشات مردمی و انجام اقدامات اطلاعات و تحقیقات میدانی، با یک مورد زمین‌خواری (تصرف غیرمجاز اراضی ملی) در حوزه استحفاظی خود مواجه شدند.

وی اظهارداشت: همکاران ما در پلیس شهرستان مورد نظر پس از دریافت نظرات کارشناسان اداره منابع طبیعی با هماهنگی مقام قضایی در خصوص صحت و درستی تعرض به اراضی ملی توسط متهم، اقدام به شناسایی و دستگیر فرد مورد نظر کردند.

معارض اراضی ملی در بندرترکمن خلع ید شد عکس آرشیو است

وی خاطرنشان ساخت: متهم این مقدار زمین را در قالب یک فقره تعرض به اراضی ملی، به تصرف غیرمجاز خود در آورده بود که پس از دستگیری و تشکیل پرونده و تحویل متهم به مقامات قضایی، این مقدار اراضی ملی از وی خلع ید شد.

فاضل‌دادگر یادآور شد: زمین تصرف شده در بررسی کارشناسان مربوطه هر مترمربع یک میلیارد ریال و در مجموع ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، ارزش‌گذاری و برآورد قیمت شد.

فرمانده انتظامی گلستان همچنین از شناسایی و دستگیری یک جاعل و کلاهبرداری بیش از ۲۰ میلیارد ریالی در شهرستان آق‌قلا در شمال این استان خبر داد و گفت: در پی افزایش شکایت مشابه در خصوص کلاهبرداری و اخاذی از مردم این شهرستان، این شکایت‌ها در قالب یک فقره پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران زبده و کارآگاهان خبره پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این پرونده که تاکنون ۶۰ شاکی دارد، مشخص شد؛ فردی با جعل امضای اوراق قضایی در زمینه صدور شناسنامه، تمدید روادید برای مهاجرین و اتباع بیگانه فاقد شناسنامه به ویژه افراد مشکوک‌التابعه اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از شکات می‌کند.

وی ادامه داد: همکاران ما در پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و جمع‌آوری مستندات لازم از مالباختگان، متهم و همدستانش را که پس از جلب اعتماد شکات با وعده صدور شناسنامه و عکس‌دار کردن آنها، با سوء استفاده از جعل آرای قضایی دست به کلاهبرداری و اخادی در استان و استان‌های همجوار می‌کردند، شناسایی و در یکی از شهرستان‌ها دستگیر کردند.

معارض اراضی ملی در بندرترکمن خلع ید شد عنوان

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقادیری موادمخدر و آلات و ادوات استعمال آن، ۳۰ عدد کارت عابر بانک، پنج عدد کارت هدیه و تعداد ۶۰ برگ اوراق دولتی اداره ثبت احوال در زمینه صدور شناسنامه و تعداد ۶۲ برگ آرای جعلی قضائی دادسرا و ۲۰ جلد شناسنامه و پنج عدد انواع گذرنامه کشف شد.

فاضل‌دادگر افزود: متهم پس از دستگیری و انتقال به مقر انتظامی جهت تکمیل پرونده، به منظور رسیدگی بیشتر پس از تشکیل پرونده، تحویل مقامات قضاییی شد.

وی اضافه کرد: متهم در اعترافات خود تاکنون به ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شکات اعتراف کرده که تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

فرمانده انتظامی گلستان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی در این راستا انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی