اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم هدف اصلی دستگاه قضایی است


اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم هدف اصلی دستگاه قضایی است

کرمانشاه - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم را از اهداف اصلی دستگاه قضایی برشمرد و گفت: این عزم و اراده در میان همه همکاران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "پرویز توسلی زاده" روز دوشنبه در حاشیه دیدارهای هفتگی خود با مردم اظهار داشت: خدمت رسانی در جامعه اسلامی، به ویژه از سوی مسئولان امری لازم و ضروری است و بر هر مسئولی واجب است تا در امر خدمت رسانی همت کرده و تلاش خود را مضاعف نماید.

وی همچنین با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) که می فرماید "هر کس اندوهی را از دل یکی از اهل ایمان بزداید، خداوند متعال غصه های دنیا و آخرت او را از میان برمی دارد"، گفت: بر این اساس دستگاه قضائی بخش عمده ای از توان خود را برای گشودن گرده از کار مردم به کار گررفته است.

توسلی زاده یادآوری کرد: برنامه ملاقات های مردمی مسئولان قضایی استان نیز در راستای اجرای سیاست های کلان قوه قضائیه، تکریم و احترام ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مراجعان و خدمت رسانی به مردم انجام می شود و بسیار امیدواریم در این دیدارهای رودرو بتوانیم بخش اعظمی از مشکلات مردم را حل کنیم.

قاضی القضات کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین آرزوها و خواسته های ائمه اطهار ( ع) از خداوند متعال، توفیق خدمت گزاری به مردم بوده است و از این رو همه ما در دستگاه قضایی نیز باید فرصت خدمت رسانی به مردم را غنیمت بدانیم.

وی یادآور شد: خدمت گذاری به افراد جامعه، حد و مرزی ندارد و یک مؤمن واقعی در هر جایگاهی می کوشد تا باری را از دوش دیگران برداشته و خدمتی را به جامعه ارائه کند.

توسلی زاده با بیان اینکه هدف اصلی خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است، گفت: اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی و از میان برداشتن اختلافات، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را ایجاد می کند.

این مقام عالیرتبه قضایی افزود: علاوه بر مراجعه حضوری ، شماره تلفن های ۴۱۴۱ و ۰۸۳۳۸۲۱۱۱۷۰ هم در طول شبانه روز، آماده دریافت مشکلات حقوقی و قضایی مردم است و افراد می توانند از این طریق درخواست خود را مطرح کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگستری استان، در راستای رسیدگی به مشکلات قضایی و حقوقی شهروندان استان با ۲۴۳ نفر از مراجعان به صورت حضوری در دفتر کاری خود دیدار کرد.

ملاقات های مردمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه روزهای دوشنبه هر هفته در راستای حل مشکلات قضائی مراجعین و و به صورت دیدار چهره به چهره برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا