241 تن بار بیش از حد مجاز در جاده‌های قزوین کشف شد


241 تن بار بیش از حد مجاز در جاده‌های قزوین کشف شد

قزوین - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین از کشف 241 تن بار بیش از حد مجاز در راه های ارتباطی این استان طی 6 ماه نخست امسال خبر داد.

علیرضا معیری‌پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی نیمه نخست امسال و از ۳۱۷ خودروی باری بازدید شده توسط تیم های گشت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، ۷۴ دستگاه خودرو با تخلف اضافه تناژ شناسایی شدند.

به گفته این مسوول، تخریب آسفالت جاده‌ها و آسیب به ابنیه راهها به ویژه پل‌ها و وارد آمدن هزینه های فراوان به آنها به همراه افزایش میزان تصادفات از جمله آثار منفی حمل بار بیش از حد مجاز در جاده ها توسط خودروهای باری به شمار می رود.

معیری‌پور ادامه داد: کنترل و شناسایی ناوگان باری متخلف اضافه تناژ به صورت مستمر در قالب تیم های گشت مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با پلیس راه در راه های ارتباطی استان به طور مستمر در حال انجام است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: در خصوص جلوگیری از تخلفات مربوط به اضافه تناژ، با نصب باسکول‌های ثابت و سیار توزین وسایل نقلیه، رانندگان خاطی را که بیش از میزان مجاز بار حمل کرده اند شناسایی و جریمه و در صورت تکرار حمل بار اضافه، وسیله نقلیه توقیف و حتی مجوز شرکت حمل و نقل متخلف آن نیز باطل می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم : پرورش حشرات تحت عنوان مشاغل خانگی