کردستان پایان هفته خُنکی پیش رو دارد


کردستان پایان هفته خُنکی پیش رو دارد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری دماهای حداکثر روزانه استان در حدود 2 تا سه درجه کاهش می‌یابد.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در شبانه روز گذشته "بابارشانی" با سه درجه خُنک‌ترین و "سلین" با ۳۷ درجه گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز مابین ۱۰ و ۳۳ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته قاملو با ۱۶ متر بر ثانیه بیشترین سرعت وزش باد را داشت، افزود: از فردا در بعدازظهرها شاهد وزش باد در استان هستیم که برای روز پنج شنبه قابل ملاحظه و روز جمعه شدید برآورد می شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا هفته آینده هوا پایدار و در اکثر ساعات صاف و آفتابی است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۲۲ میلی‌متر) ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۵۲ میلی‌متر، ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی