6 عنوان کتاب در زنجان به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی شد


6 عنوان کتاب در زنجان به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 6 عنوان کتاب تاریخ شفاهی زنجان که خاطرات پیشکسوتان دوران دفاع مقدس این استان است، رونمایی شد.

سرهنگ قاسم محمدی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد کتاب، همزمان با آغاز گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس که در سالن دکتر شهریاری صدا و سیما برگزار شد، مورد رونمایی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این کتاب ها با عنوان "ابوبصیر" در خصوص خاطرات سرهنگ بازنشسته سپاه خلیل ابوبصیر، "کهنه سرباز" خاطرات سرهنگ بازنشسته ارتش محمد معصومی، "روزهای اناری" خاطرات سرهنگ بازنشسته جواد محجوبی، "دنیای کوچک اردوگاه" و "چشم و چراغ شهدا" و "فرمانده تپه قمر" خاطرات بازنشسته ارتش قمری نژاد، هستند.

محمدی افزود: نمایشگاه اسنادی شهدا دفاع مقدس نیز همزمان برگزاری این آیین پرشکوه که از پیشکسوتان جبهه و جنگ و مدافعان سلامت تجلیل به عمل آمد، دایر شد و مورد استقبال حاضرین در محل نیز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بانک جامع اطلاعات شهدای استان زنجان به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود، افزود: بانک اطلاعاتی شهدای استان در قالب نرم افزار جامع تهیه شده است که اطلاعات شهدا به صورت متنی و اسنادی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

محمدی به رونمایی از سایت گوهران و دیگر برنامه‌های سپاه این استان زنجان در طی هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: امسال، مراسم رژه نیروهای مسلح به دلیل عدم صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نمی‌شود اما روز پنجشنبه مراسم غبار روبی مزار مطهر شهدا انجام خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی