مهمترین مولفه‌های پیشگیری از وقوع جرم در راسک افزایش تولید واشتغال است


مهمترین مولفه‌های پیشگیری از وقوع جرم در راسک افزایش تولید واشتغال است

چابهار- ایرنا- فرماندار راسک در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: مهمترین مولفه‌های پیشگیری از وقوع جرم در مناطق مرزی نظیر راسک افزایش تولید واشتغال پایدار و تثبیت امینت و توجه به تامین امکانات رفاهی مرزنشینان است.

سلیم کدخدا روز سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان های راسک و سرباز اظهار داشت: مهمترین مولفه های پیشگیری تولید وتثبیت امنیت در شرح فراگیر آن شامل جوانب اقتصادی، تولید، اشتغال، توسعه سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌ها برای فعالیت اقتصادی است.

وی بیان کرد: مبارزه برای از بین بردن مخاطرات و جرایم اولویت سوم و نهایی حل این مساله است، موفقیت در پیشگیری به جهت پیچیدگی و ظرافت های این مأموریت مستلزم هماهنگی و تقویت تعاملات بین بخشی و فراسازمانی مستمر و فوق العاده است.

وی گفت: این هماهنگی ها و تفاهم و همسویی بصورت عملی در سطح عالی بین ارکان تقنین، اجرا و قضا و همچنین زیرمجموعه های مربوطه در سطوح میانی ومحلی گسترش و تداوم پیدا کند.

فرماندار راسک افزود: تبیین راهبرد های ۱۲ گانه پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری، تاکید بر ثبت واقعه ازدواج و راهبردهای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اتخاذ تدابیر لازم در راستای پیشگیری از قاچاق سوخت، فرآورده های نفتی و ارزاق معیشتی از ضرورتهاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: چه در آموزه های اسلامی و چه در تجارب موفق علمی و کارشناسی وچه در مشی های منطقی و عقلانی اهمیت امر پیشگیری مقدم بر مقابله است و عمل به موقع مانع مجاب سازی عاملان به عکس العمل خواهد شد.

وی بیان کرد: همانطور که در توصیه دین امر به معروف مقدم بر نهی از منکر دانسته شده است و قطعاً پیش‌بینی، بررسی و ارزیابی زمینه‌های بالقوه و مستعد ارتکاب جرم و اعمال تدابیر واقع بینانه و موثر برای رفع کنترل یا کاهش مخاطره جرم پیشگیرانه خواهد بود، لذا در این مسیر می باید پیش شرط های ارتکاب جرائم را به دقت مورد شناسایی و سنجش قرار داد.

فرماندار راسک خاطر نشان کرد: سه فاکتور میل و انگیزه، ابزار و امکانات و مهارت ها و موقعیت ها و زمینه ها در تحقق یک جرم تأثیر گذار هستند و به اقتضای هر جغرافیا عناصر محوری و عوامل مهم وقوع را نیز باید شناسایی و احصا کرد.

کدخدا ادامه داد: این واکاوی و مطالعه هم در ابعاد قانونی(ابهامات وخلأء های احتمالی) چه در حوزه های بین بخشی(ناهماهنگی ها و بی مبالاتی ها) چه در زمینه انسانی وفرهنگی (ضعف یا عدم آگاهی به مقررات وملاحظات) و چه در بعد سیاسی و اجتماعی(توزیع نامناسب منابع و امکانات و فرصت ها) وهم دربعد فردی( سابقه واستعداد شخصی و جوانب روانی) می باید انجام شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر