برداشت فلفل قرمز از سطح مزارع داورزن


برداشت فلفل قرمز از سطح مزارع داورزن

مدیر جهاد کشاورزی داورزن از برداشت فلفل قرمز از سطح مزارع این شهرستان خبر داد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی داورزن علیرضا دلبری عنوان کرد: شهرستان داورزن به عنوان قطب تولید و کشت فلفل قرمز و رتبه نخست کشوری در این محصول در گذشته‌ای نه چندان دور صاحب نظر در بازارهای داخلی و خارجی بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه با واردات بی‌قید و شرط محصولات بی‌کیفیت ولی ارزان خارجی که به رقابت با این محصول مرغوب داخلی چنگ انداخته، کمر تولید کننده را شکسته و چوب لای چرخ انداخته که به طور حتم دلسوزی و پیگیری مسئولان رده‌های بالاتر اجرایی مرتبط را می‌طلبد.

دلبری اظهار کرد: امسال با سطح زیر کشت ۴۰۰ هکتاری و تولید متوسط ۲۰ هزار کیلو در هکتار، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰ هزار کیلو فلفل قرمز از مزارع شهرستان و به همت بلند کشاورزان داورزنی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن افزود: با این میزان تولید فلفل قرمز تر می‌توان بیش از ۲۰ تن فلفل خشک را تامین کرد که البته با بازار بسیار نامطلوب این محصول بیم آن می‌رود که بازار کشت و کار فلفل قرمز به رکود رسد و این برکت الهی که در دنیا از هر گرم آن برای تولید انواع داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی علاوه بر مصرف خوراکی و ادویه در صنایع فرآوری استفاده می‌شود، به نابودی رود و صنایع فرآوری، حلقه گمشده چرخه تولید انواع محصولات و به طور حتم فلفل قرمز است.

دلبری از فعالیت ۷۰ کارگاه فلفل کوبی و آسیاب گیاهان دارویی و ادویه نیز در شهرستان خبر داد و گفت: چنانچه با حضور و استقبال سرمایه‌گذاران زنجیره تولید در شهرستان تکمیل شود و حداقل کاری که می‌توان در حق محصولات تولیدی بسیار با کیفیت شهرستان انجام داد، بسته بندی و اسانس گیری این معجزه‌های برآمده از خاک کویر است که دسترنج دستِ پینه بسته کشاورز به سفره خود او بازگردد و سر از بازارهای تجار و دلال‌های غریبه و آشنا در نیاورد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟