درگ کوچولوهای داغ! فورد فی‌یستا ST، پولو GTI و هیوندای i20 N


درگ کوچولوهای داغ! فورد فی‌یستا ST، پولو GTI و هیوندای i20 N

هرچند خودروهای کوچک در ایالات‌متحده هیچ‌گاه محبوب نبوده‌اند و به همین دلیل خودروسازانی مثل فورد مدل‌های کوچکی مثل فی‌یستا را از این بازار حذف کردند اما این هاچ‌بک کوچک هنوز هم در اروپا عرضه می‌شود و رقبای زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال، نسخه داغ فی‌یستا ST در قاره سبز با رقبایی مثل فولکس‌واگن پولو GTI و هیوندای … The post درگ کوچولوهای داغ! فورد...

هرچند خودروهای کوچک در ایالات‌متحده هیچ‌گاه محبوب نبوده‌اند و به همین دلیل خودروسازانی مثل فورد مدل‌های کوچکی مثل فی‌یستا را از این بازار حذف کردند اما این هاچ‌بک کوچک هنوز هم در اروپا عرضه می‌شود و رقبای زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال، نسخه داغ فی‌یستا ST در قاره سبز با رقبایی مثل فولکس‌واگن پولو GTI و هیوندای i20 N مواجه است و حالا کارواو این سه هاچ‌بک کوچک اسپرت را برای برگزاری مسابقه درگ گرد هم جمع کرده است.

درگ کوچولوهای داغ! فورد فی‌یستا ST، پولو GTI و هیوندای i20 N

هر سه هاچ‌بک محرک جلو هستند اما نوع پیشرانه‌های آن‌ها کاملاً باهم متفاوت است. فورد با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر، کوچک‌ترین موتور را دارد اما با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور، چیزی از رقبای خود کم ندارد زیرا پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوی هیوندای ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. بزرگ‌ترین موتور هم زیر کاپوت فولکس‌واگن قرار گرفته که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است اما با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور، لااقل در قدرت برتری خاصی نسبت به دو رقیب دیگر ندارد. بااین‌حال، درحالی‌که فورد و هیوندای از گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کنند، فولکس‌واگن به گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه مجهز است.

درگ کوچولوهای داغ! فورد فی‌یستا ST، پولو GTI و هیوندای i20 N

هنگام برگزاری این مسابقه، هوا بارانی است و آسفالت خیس کار را برای سه خودرو دشوار می‌کند. درهرحال، در درگ اول فورد پیروز می‌شود اما جایگاه اول در سه مسابقهٔ بعدی به هیوندای می‌رسد و فولکس‌واگن هم حرفی برای گفتن ندارد. البته در مسابقات رولینگ پولو به لطف گیربکس اتوماتیک خود توانست دو پیروزی کسب کند اما وقتی در دو مسابقهٔ آخر خودروها در حالت رانندگی اسپرت قرار می‌گیرند، فولکس‌واگن بازهم به بازندهٔ میدان تبدیل می‌شود و در آخر فورد به پیروزی می‌رسد. آزمایش نهایی هم توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است که در اینجا پولو زودتر از بقیه متوقف می‌شود.

مشخصات فنی

فورد فی‌یستا ST فولکس‌واگن پولو GTI هیوندای i20 N
پیشرانه ۱.۵ لیتری I3 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو ۱.۶ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۰۰ اسب بخار ۲۰۰ اسب بخار ۲۰۴ اسب بخار
گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر ۳۲۰ نیوتن متر ۲۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو جلو
وزن ۱۲۵۵ کیلوگرم ۱۳۵۵ کیلوگرم ۱۱۹۰ کیلوگرم
قیمت ۲۷,۰۰۰ پوند ۲۶,۰۰۰ پوند ۲۵,۰۰۰ پوند

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟