گلو درد دارید؟ شربت سرفه و عسل را فراموش کنید،مقداری شکلات بخورید!


آیا میدانستید شکلات یک درمان موثر و خوشمزه برای گلو درد است؟!

گلودرد

وقتی گلودرد می گیرید چه می کنید؟ ما حدس می زنیم که شما احتمالاً در طول روز شربت سرفه یا انواع دم نوش میخورید اما از این به بعد، می توانید این موارد را کنار بگذارید زیرا یک داروی بسیار موثرتر برای گلو درد وجود دارد: شکلات! بله شما آن را درست خواندید. ما توضیح می دهیم که چگونه و چرا…

جامد

پروفسور آلین موریس ، سرپرست مطالعات قلب و عروق و تنفس در دانشگاه هال، در مورد فواید شکلات برای سلامتی تحقیق کرد. او می گوید می داند که باورنکردنی به نظر می رسد اما "به عنوان یک پزشک مستقل که سالها در مورد مکانیسم سرفه تحقیق کرده است" شواهد کاملاً محکمی پیدا کرده است.

گلو درد دارید؟ شربت سرفه و عسل را فراموش کنید،مقداری شکلات بخورید!

مطالعه بزرگ اروپایی

بزرگترین مطالعه اروپایی در مورد داروهای سرفه نشان می دهد که داروهای جدید که شامل کاکائو است بهتر از شربت های معمولی سرفه عمل می کند و بیمارانی که داروهای مبتنی بر شکلات دریافت کرده بودند، طی دو روز بهبود یافته بودند.

چسبندگی شکلات

به گفته پروفسور موریس، علت آن مربوط به ساختار شکلات است. شکلات چسبنده تر از شربت های معمولی سرفه بوده که درنتیجه نوعی پوشش در گلو ایجاد می کند و از این طریق از انتهای عصبی واقع در آن قسمت محافظت کرده و لذا شما بسیار کمتر سرفه می کنید.

ترکیب

پروفسور موریس معتقد است که شکلات "نوعی تاثیر بازدارندگی برای انتهای عصبی دارد."و به همین دلیل است که کاکائو حتی بهتر از عسل عمل می کند. مکیدن آهسته یک تکه شکلات ممکن است تا حدودی تسکین دهنده باشد، اما من فکر می کنم این نحوه عملکرد ترکیب شکلات با سایر مواد است که آن را بسیار موثر می کند. همچنین" او فکر می کند که نوشیدن کاکائوی داغ به همان اندازه موثر نخواهد بود چراکه کاکائوی مایع به اندازه کافی در تماس با گلو نیست تا بتواند کار خود را انجام دهد.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی